Volvo Penta Diesel Tamd22 Gerthk2 3 3961 09-07-2006 23:26 Hjælp ønskes. Jeg har ovennævnte motor. Motoren kører problemfrit i tomgang, men motoren opnår ikke den rigtige fart ved fuld gasgivning.Jeg har udluftet brændstofsystemet. Gerthk2 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
sorensen 85 4733 11-07-2006 20:57 Hej Gerthk2 Her er et par muligheder:[LIST][*]Hvor længe er det siden du har skiftet dine brændstofsfiltre ? - Jeg formoder du har et forfilter og et finere filter siddende på selve motoren.[*]Er dit forfilter tæt i samlingerne ? - husk at anvende middel/hård fedt på anlægsfladerne.[*]Er der meget skidt i dit forfilter ?[*]Har du et vacum meter monteret på dit forfilter ?[*]Er der fuldt flow igennem tankstudsen og rør ned i tank ?[*]Hvordan har dine dieselslanger det - er de tætte ?[*]Hvordan har dit luftfilter det ?[*]Er der tilstrækkelig med luft til din dieselmotor ?[*]Sidder der et lille metalfilter du ikke kender til omkring dieselpumpen på motoren ?[*]Ryger motoren anderledes end normalt.[*]Kan motoren ikke nå fulde omdrejninger under sejllads, eller i havn uden brug af skrue ?[*]Hvor mange omdrejninger mangler du ?[*]Er din skrue dimensioneret korrekt ?[*]Er din båd ferielastet, og derved vejer mere end normalt ?[*]TAMD22, så må den have turbo - roterer den uden problemer ?[*]Har din motor en ladeluftkøler ?[/LIST]Skriv lidt mere om din installation, ellers er det ikke nemt at hjælpe dig. Mvh / Br Peter Sorensen www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd