Ny græsplæne i et nyt område

Hey allesammen.
For det første en vidunderlig hjemmeside, jeg helt sikkert ville få gavn af.

Mit problem er så, at vi lige har bygget et nyt hus, et nyt sted. Huset står næsten færdig bygget.
Vores have skal fin ordnes med nogle "grønne hænder", som ikke er særlig erfarne i dette område. Der er vokset en masse blomster, græs, ukrudt osv, som skal fjernes. Problemet er så om vi skal bruge græsfrøer eller rullegræs?
Hvilken en af dem ville være mest effektiv angående holdbarhed og udseende?
Jorden skal helt sikkert også lige ploves.
Nogle gode tip til hvordan jeg kan behandle jorden inden jeg lægger græset?

På forhånd Tak Kizz
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der vel ikke nogen grund til at bruge penge på dyrt rulle græs, hvis i har tid til at vente den lille månede det tager får græs frøene at blive til en pæn græs plæne...

problemte med rulle græs er også at, den jord man ligger det på, skal være fuldstændig "glat" ligger der små sten, vil græsset død der, da det ødelægger græssets rødder.. så det altså lidt mere bøvlede... sels om det ser så let ud..

hvis der har kørt store maskiner på jeres grund under hus byggeriet, vil jeg få have grubbet, så den lettere suger regn vand til sig.. og så først derefter fræst...

håber det var lidt hjælp....

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hey Lopus.
Det har hjulpet enormt meget. Jeg har fået et bedre overblik over tingene.
Nu er jeg jo ny-begynder omkring dette område.
Når man gruber, vender man så jorden?
Hvordan gør gruber man?
På forhånd TAK
Kizz
Det desværre ikke noget du selv kan gøre.. med en maskine, "graver" man nogle ca 10 cm brede og 1m dybe revner ned i jorden med ca 60 cm mellemrum over det hele, det gør at jorden bliver løsnet, igen, efter maskinerne har trykket den sammen..

de fleste maskinstationer, og anlægs gardnere kan gøre det for dig.. det er ikke en særlig stor opgave, men den har alligevel en stor betydning...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Min nabo for mange år siden i nybyggerkvarter, tog dejligt stilling fra mig og min daværende kone. Læg kartofler 1. år - hyp dem og dels har I så kartofler og ikke eet stk ukrudt.

Det var dødsygt men sjovt, så vi gjorde det, og fik vel den flotteste græsplæne jeg kan huske (jeg har så også kun haft 3-4 stk.)

Var det mig idag, ville jeg øjeblikkeligt få et firma til at lægge rullegræs, men det har også lidt at gøre med hvor megen tid man vil bruge på det.

Jeg har en kunde, der fik lagt og ordnet hele molevitten af et firma, og umiddelbart lød det dyrt, men tænker man på tiden det tager selv at lave det, og har mulighed for at arbejde i stedet med noget man kan, så ville jeg gøre det, og så sidde med fødderne dybt begravet i højt græs og nyde det, mens de andre dyrker kartofler, renser jord, river eller hvad de nu gør.

Held og lykke med det uanset hvad du vælger.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis