sejler egenskaber

Hi jeg tænkte om der var nogle der havde en ide
problemet er at når jeg sejler (apollo 30 fly) og det er havblik skal jeg korigere hele tiden på ratet ved langsom fart 3-5 knob men når jeg sejler march farten ca 13-16 knob og der er en smule bølger (vind ca 5 sekundmeter) bliver den næsten helt umulig at styre den slår helt vildt ud ca 10-15 grader. jeg har en ven med samme bådtype som har skiftet styrecylindren uden held plus der er sat en luftskrue ind som er over cylinderen også uden held.
båden har en tamd 41 A med Z drev
jeg har tænkt på om det var en ide at montere et par finner bag på båden til at hjælpe med at holde retningen.
måske der er nogle der har haft samme erfaringer

lars
Hi jeg tænkte om der var nogle der havde en ide... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej igen.
det slør du har på drevet, er sikkert større når de større kræfter, end dine arme, ta'r fat, så er det ikke underligt, at båden slingrer, hvis drevet sidder og svinger frem og tilbage. Det bør du få ordnet. Få nogen til at rokke med drevet for at finde defekten. Sløret i rattet bevirker jo i alle fald, at du skal korrigere meget, det bør ikke være der. En bil med ratslør er heller ikke sjov at køre i.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
sker der noget i sagen ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs.
Jeg tror manden er gået kold, eller du har skræmt ham så han slet ikke tør sige mere *GG*

V.h Håndværkeren
hehe hi igen
nej overhoved ikke
sitiuationen er den at jeg er ved at
1: tætne en utæthed i styrsystemet
2: jeg prøver også at bypass min selvstyrer
det er noget der sker forhåbentlig i denne uge

lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre