Stålplade til montering af motor??

Hey

Er det nogen i dette herlige forum der ved hvor pokker jeg kan opdrive to stykker sk**de stålplader til montering af min motor?? smile Alt er klart, hvilket er hvorfor jeg tripper meget for at få fingre i dem så jeg kan komme ud at sejle!!!

Har haft talt med tre forskellige smede og et marinecenter, startede mandag sidste uge og har stadig ingenting hørt trods gentagne rykkere efter det? sad

På forhånd tusind tak for hjælpen...

Venligst

Matt
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt!!!!

Kunne du måske beskrive lidt mere præcist hvad du mangler

Med venlig hilsen

Fladder
Har været inde på din weebside og kigge.
Til din orientering er en knob / sømil 1852 m.
Så hvis du kan få dit skiv op på 40-50 Knob svarre det til ca. 92 Kmt v/50 Knob.
Men bliv nu ikke skuffet når du får "Truget" i vandet med motor, den vil efter al sandsynlighed aldrig kommer over 25 Knob med den motor.
Begrundelse, det er meget godt at du syntes at tingene skal værer solide, men din båd er blevet alt for tung med de dimentioner træværk du har stoppet i den.

V.h Håndværkeren
Jeg spurgte ikke til konstruktionen af selve projektet, jeg er blot en glad amatør der har haft forskellige bådtosser indover... og jeg tager alting helt stille og roligt, i morgen søsætter vi skidtet og ser om vi skal sidde på bunden og drikke bajere istedet, bare vi har det sjovt så længe ;--)

Men, anyhow... jeg har imellemtiden fundet en løsning på min stålplade som ingen endnu har formået at komme med konstruktiv hjælp til...

Venligst

Matt
Citat fra balder

Jeg spurgte ikke til konstruktionen af selve projektet, jeg er blot en glad amatør der har haft forskellige bådtosser indover... og jeg tager alting helt stille og roligt, i morgen søsætter vi skidtet og ser om vi skal sidde på bunden og drikke bajere istedet, bare vi har det sjovt så længe ;--)

Men, anyhow... jeg har imellemtiden fundet en løsning på min stålplade som ingen endnu har formået at komme med konstruktiv hjælp til...

Se nu fremgår det jo ikke af din beskrivelse hvor de stålplader skal sidde, men er det på Agterspejlet, så vil jeg nu anbefale dig at bruge noget aluminiums dørkplade, det er ikke så dyrt og din motor vil virkelig komme til at sidde fast på grund af deres riflede overflade, og så vejer de jo kun en trediedel af stålpladerne, de ruster heller ikke.
Du kan endda selv tilskærer dem med en almindelig el stiksav med en grovtandet klinge, du skal så bare huske at køle den ned medens du saver, og hertil skal du bruge sprit som kølemiddel, du kan også i nødstilfælde bruge sæbespånevand.

Det var ikke ment som en kretik af at du selv går og laver din båd, blot en konstatering af at du har brugt for svære/tunge matrialer.
Jeg syntes det er sjovt at læse om jeres små projekter hvor i på ren amatør basis og uden meget kendskab til eks. bådkonstuktion, bare kaster jer ud i projekterne.
Så fortsat held og lykke fremover.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis