Citat fra balder
Jeg spurgte ikke til konstruktionen af selve projektet, jeg er blot en glad amatør der har haft forskellige bådtosser indover... og jeg tager alting helt stille og roligt, i morgen søsætter vi skidtet og ser om vi skal sidde på bunden og drikke bajere istedet, bare vi har det sjovt så længe ;--)
Men, anyhow... jeg har imellemtiden fundet en løsning på min stålplade som ingen endnu har formået at komme med konstruktiv hjælp til...
Se nu fremgår det jo ikke af din beskrivelse hvor de stålplader skal sidde, men er det på Agterspejlet, så vil jeg nu anbefale dig at bruge noget aluminiums dørkplade, det er ikke så dyrt og din motor vil virkelig komme til at sidde fast på grund af deres riflede overflade, og så vejer de jo kun en trediedel af stålpladerne, de ruster heller ikke.
Du kan endda selv tilskærer dem med en almindelig el stiksav med en grovtandet klinge, du skal så bare huske at køle den ned medens du saver, og hertil skal du bruge sprit som kølemiddel, du kan også i nødstilfælde bruge sæbespånevand.
Det var ikke ment som en kretik af at du selv går og laver din båd, blot en konstatering af at du har brugt for svære/tunge matrialer.
Jeg syntes det er sjovt at læse om jeres små projekter hvor i på ren amatør basis og uden meget kendskab til eks. bådkonstuktion, bare kaster jer ud i projekterne.
Så fortsat held og lykke fremover.
V.h Håndværkeren