Hvad har vi glemt...?

Hejsa.

På søndag drager vi ud på vores første bådferie. Planen er Sjælland rundt med udgangspunkt fra Ishøj.

Vi sejler to voksne i vores Albin 25, ingen børn og ingen hunde.

Ingen af os har tendens søsyge.

Vi har ekstra diesel, gas, masser af konserves, helt nye marine-batterier (3 stk.), lige 'fornyet' Det Levende Søkort, spritny førstehjælpskasse, et halvt apotek, ekstra pærer til lanterner, ny gummibåd osv...

Så hvad har vi glemt? Eller med andre ord, hvad glemte I første (anden, tredje) gang, som gjorde jeres sejlerferie noget anderledes end i havde troet?

Håber på et par gode inputs inden butikkerne lukker lørdag wink

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Papirsøkort er en forudsætning for et tur som den du skriver om...

Resten skal i nok klare...

MVH Njord
Man mangler nok altid noget, men jeg vil gerne påpege et anker med tilbehør, som kan holde båden hvor den er. I tilfælde af elektroniksvigt, som njord skriver, plus et pejlekompas, kan bare være et såkaldt spejderkompas. Derudover ekstra impellor til søvandspumpen samt ekstra kilerem og masser af drikkeligt vand.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Selvom det er sommer så husk en kraftig lygte/søgespot

God tur.

>>Hilsen Lars cool
Takker for de fine svar - men vi har nu alle de ting også, måske lige bortset fra impelleren til søvandspumpen - prøv at skaffe sådan én til en gammel Albin AD21 motor...

Lynæs: Kan man også drikke det der vand-skidt?

Nej tilbage til tråden, det er måske mere de dagligdags ting, vi efterlyser historier om. Vi har købt båden af en mand, som havde alt i den. Og nu har vi kommet alt i den igen, så det rent søsikkerhedsmæssige og navigatorike er helt på plads. Men hvad med toiletpapir og mayonnaise og den slags?

Har ca. 38 timer til at rette op på mangler :o)

ikke fra din tank, køb en masse på flasker, og få så fat i en impeller. Der er jo en butik i hver havn, så det går nok. Der er jo det specielle ved sejlads, at alting smager godt, selv dåseleverpostej. Jeg havde engang min svoger med på en lang og våd tur, han hader i parantes Karatkaffe, og da vi landede i Ballen på Samsø, blev vi inviteret på kaffe i nabobåden, den bedste kaffe han havde smagt, behøver jeg at sige, kaffen var Karat.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej
Jeg tror at i har husket det meste, det eneste der ikke er nævnt er at nyde jeres ferie og vær opmærksom på vejret. Der kommer ofte kraftige vind ved tordenvejr.

God vind
Lennart
Hej Albino.
I har glemt at det er en ferie i skal på, ikke en tur med alt muligt tingel tangel elektroniske dimser og dupeditter.
Et kompas-et par søkort-dåsemad-vand-en primus- en gryde-et par skeer- et par kopper og tandbørsten.
Rednings veste- et godt anker- lidt fortøjninger- en lommelygte-et par gamle scooter dæk som fendere, så behøver i ikke mere ud over saft til muggebikken

Håndværkeren
Hej igen og tak for mange gode svar.

Nu sidder vi i Vordingborg Havn og må konstatere, at der eneste, vi har haft for lidt af, er medvind, og øller, hvis vi skulle have tilbragt en nat mere i Bøgeskov, hvor vi mødte et par særdeles sociale lokale...

Men ellers har turen været en succes indtil videre, bortset fra at vi stadig vipper her 6 timer efter at vi har lagt til...

Fortsat god vind

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis