Nye regler for trailer

Hej
Jeg har hørt noget om at der kommer nye regler om trailer til august. Noget med at man skal have kort til de små trailere også.
Er der nogen der har hørt noget om det?
Mvh
Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så bliver det da fede tider at være kørerlærer i Jylland.....


Det er vist en and.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg tænkte det nok. Snydt igen...

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Jahhh, et eller andet kommer der nu nok. Men ingen ved hvad endnu. Se fx flg. link: http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/paahaengskoeret%F8j/

Det er til behandling i EU, hvilket jo nok ikke bliver færdigbehandlet inden august.
Jeg selv er af den overbevisning at det vil blive endnu en pengemaskine - skjult skat, gebyr eller hvad ved jeg - som alm. mennesker skal betale. Lad os nu se. Men en trailer er jo nødvendig nu og da, så vi er jo nok mange der skal til lommerne på et tidspunkt :-(

Mvh Allan
Ja vores "kære" EU laver regler og love med en hast der er voldsom...
Og om vigtige ting.. Fx agurkernes krumning osv...

Den nye kørekort ting betyder meget kort at man hvis man kører med trailer efter hvilken som hest trækkende vogn have kørekort til trailer, med mindre at trailerens total vægt ligger under en vis grænse ( vistnok 500 kg )

Meget kort kommer det så til at betyde at vi alle skal have et nyt kørekort hvis vi vil køre med fx campingvogn, eller en almindelig trailer med total vægt på 750kg. det er en helt almindellig familietrailer i det jydske ;-)

Der er vist kun at håbe på at de danske politikere vil lave en "merit" overførsel for os danskere der allerede har kørekort... Men vil de det?
Det handler nok mere om at de kan få masser af penge i kassen på gebyrene ved kørekortet.. Og læger kørelærer kan tjene formuer på helbredstest undervisning osv... Og ikke så skal rigtig rigtig mange danskere på skolebænken for at lære noget teori...

Hvem kan råbe politikerne op.....

MVH Njord
Annonce
Citat fra njord

Hvem kan råbe politikerne op.....[/quote


Dem der stemmer på dem !!! njord rolleyes

V.h Håndværkeren
Tjaaaeeee

På sin vis har du jo ret.
Men de fleste politiske beslutninger kan vi som vælgere egentligt kun "afregne" med politikerne ved det næste valg...

Husk fx på at Venstre jo de sidste mange år har sagt noget med at "Venstre ved du hvor du har", "Vi gør hvad vi siger" osv...

Men hvad fortalte Venstre om den største ændring i mange år, nemlig den nye struktur reform. Intet frtalte Venstre om at de ville kave disse enorme struktur ændringer. Det hele skete i en valgperiode, og dermed havde vi alm folk ikke rigtig nogen reel mulighed for at vide eller påvirke noget om hvad der ville ske i den forbindelse.
Kommunerne skulle aftale hvem de ville slåes sammen med. Men igen uden at de kendte noget til de reele opgaver der ville komme til at ligge hos kommunerne og under hvilken økonomisk model....

På samme måde med den velfærdsreform der er under opsejling nu.. Ikke et ord om den op til valget, men efterfølgende var det pludseligt bare noget der skulle gennemføres.... Incl det Socialdemokraterne meget ofte er blevet beskyldt for at have forringer efterlønnen osv.. Nu er efterlønsalderen reelt skruet op... Og ingen ved nu hvor langt den er skruet op.. Det samme er pensionsalderen... Som jeg usker det fortalte A. Fogh også, for et par år siden, at alle der var 40 år skulle kunne regne med hvornår der kunne komme efterløn på tale for den enkelte borger. Men hvad er det der nu er ved at ske??

Ikke hermed sagt at det ikke har været nødvendigt/fornuftigt, men at der er noget der først er kommet på programmet efter valget. Og dermed noget vi vælgere først kan "afregne" ved næste valg. Vi har ingen mulighed haft for at kende politikernes holdninger til emner der ikke har været nævnt på nogen måde.

Så ja på en eller anden måde kan vi som vælgere jo afregne med politikkerne, men ofte først efter de har gennemført ders mission..

Jeg vil gætte på at de eneste der kan ændre på ting som fx et trailer kørekort er organisationer som FDM og Camping organisationer.

MVH Njord
Et godt råd vil jeg give dig Njord.
Stol aldrig 100 % på Politikkere og jurnalister, de pynter til egen fordel.

Håndværkeren
Den med journalister kender jeg....

Hende jeg deler uge avis med er en af dem.......

MVH Njord
Citat fra njord

Den med journalister kender jeg....

Hende jeg deler uge avis med er en af dem.......

Men så skal du da flytte din erfaring videre, næste gang der er valg !!

Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis