Filt på væggene..

Hej..

Ville bare høre om kvalitets forskel på filt til væggene.. Jeg har tænkt mig at lave et værelse med filt på væggene.. Men har set at man kan få forskellige typer.. f.eks 50 grams filt. ?? i jem og fix..

Hvilken kvalitet skal man bruge.. Er det nok med det billige eller skal man ofre det dyre..

En anden ting er angående opsætning af filt.. Hvordan griber man det an.. Har kun prøvet savsmuldstapet..

På forhånd tak..

Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glat malerfilt har jeg brugt til gipspladevæggene på vores nye loft. Jeg har brugt det billigste jeg kunne finde. Og det var i Jem og Fix. Det er pænt og iorden (iøvrigt ved jeg ikke hvad forskellen ellers skulle være...)
Og glæd dig: Det er nemt at bruge. Men husk at grunde med lim først, og lad det tørre.

------------------
klassikeren

klassikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har også brugt det glatte (som i øvrigt ikke er filt men armeringsvæv), og kan ikke anbefale det billige. Prøv at sætte det op i solskin og se hvor mange partikler der flyver rundt. Flugger og Beckers har noget i papirfibre til 10-11 kr. meteren. Det er rigtig godt. Husk at dispense dit underlag med det "blå vand" der har været beskrivelser af dette her før i dette skønne forum.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej

jo tættere en glasfilt er, jo tungere er den
en tæt glasfilt, drysser ikke så meget, armerer bedre og giver et glattere resultat.
en fiberfilt, kan vi vel også kalde en miljøfilt, virker på samme måde, men drysser ikke vægt= ca 50-70 gram. men er krop umulig og arbejde med.
tæt kvalitet glasfilt, ligger i et prisleje fra 5-15 kr pr. mtr. afh. hvor du køber den
de steder hvor du giver 10,- eller derover, skal du være opmærksom på at det er samme sted som malermesteren handler, og han kan få op til 40-45% i rabat................
derfor varierer priserne så meget.
colormann
hej igen
glasfilt er utrolig nemt at arbejde med.
i det sidste nye "gør det selv" blad har de en god artikel med netop dette emne, men de har bare glemt, at det gode ved glasfilt, er at det skal ikke stødes sammen, men overlappes og mens limen stadig er våd, skærer du igennem filten og tager det der sidder løst udv. - trækker filten lidt af, og tager det der sidder indv. og piller af. vupti en usynlig samling. din vævfylder skal du få til at række ca. 3 m2 pr. ltr. så får du det pæneste resultat.
colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Journ....

Filt er nemt at sætte op..når bare underlaget er 100% glat og det ikke er alt for sugende...smør evt. microdisperser på eller bland limen op inden du limer filten for at imødekomme det suger..!

Held og Lykke

Husk at hygge indimellem.
hilsen Lynæs
Og underlaget ikke er lavet med sandspartel. Det giver ikke altid et pænt resultat. Da spartlen rejser sig når man skærer i den. Så her kan jeg anbefale at støde.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Til Colorman. Jeg har se på priser i Stenlille Color... på sjælland. Det må være den kæde du skriver om, men jeg syntes ikke at jeg fik samme priser, som når jeg handler hos min "Pansor" krejler. Er det ikke ca. de priser du ønsker skal afspejles i jeres kæde.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej

Jeg er selvstændig uafhængig farvehandler.
dvs. at der er ikke nogen der dikterer mine priser. der er ikke noget kædesamarbejde.
Men der er 140 forretninger der sælger de samme produkter, men til forsk. priser.
men når du handler sadolin produkter med pansor(lux) etiket på, så kan du være ganske rolig, for du får nogle ganske fornuftige priser. for dit lokale MLS giver ca. 20-40% mindre for produkterne, end en sadolin farveland gør. så han kan selvfølgelig sælge den billigere. der var den igen, etikettten, med forsk. priser, indholdet det samme.
god lyst
Nu er vi jo så dejligt uafhængige af firmaer, personer osv. bortset fra vores brugere, så kunne ud ikke i f.eks. "over hækken" fortælle mere om din butik, og hvad du kan tilbyde som de andre ikke kan.

Jeg er i vildrede, for det lyder så godt, men vi ved ikke så forfærdeligt meget - f.eks. adresse osv. og selvom det er reklame for et firma, vil du jo efterhånden vide fra siden, at det straks vil blive afsløret hvis du ikke lever op til det der bliver sagt, og omvendt!, vil man kun nyde at give dig roser hvis det, som ventet viser sig at være korrekt.

Lad os få lidt mere at vide incl. adresse i "over hækken"

Du er velkommen til reklamen, og jeg tror de øvrige bruger også vil finde det ok.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også