Bedafgrænsing/mur

Hej

Vi skal til at anlægge terasse og et bed. Der kommer et Nivaeuforskel på ca. 30cm fra beddet og ned til græsplænen!

Nogen der har nogle gode forslag til hvad vi kan bruge til at afgrænse beddet med? Vi lægger holmegaardssten

Disse ting skal det ikke være:
"Beton-brillerne" (de der typiske kummer med 2 huller)
Kantblokke

og det må ikke være for beton-bunker at se på! Vores have er mest en naturgrund, så det må gerne passe i den stil!

På forhånden tak (og billeder modtages)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Flad"det ud og beplant eller større flade natursten.

Sniffer  
Lav skrænten så flad som muligt, og beplant med Efeu eller anden bunddække.

Green

Den eneste løsning er poleret rustfrit stål med lysstofrør belysning, helst blåligrolleyes

Natursten eller træ passer til en naturgrund. Et stengære eller egestammer.
De kan være lodrette som pæle eller vandrette med en stolpe med 1-2 meter mellemrum. Stolperne graves min 60 cm ned da de ellers vælter. Mellemrummet mellem stolperne kan fyldes med groft spagnum.

Mvh Thomas

Hvis det er lige i solen, kan I lave det til et tørt steppe bed. Søg under tørketålende stauder og find nogle I kan lide.

De vil elske det veldrænede og tørre bed, som aldrig får stående vand.
Det samme vil et sten-bed, men det skal vandes en gang i mellem, alt efter hvad I planter

Green

Afhængig af hvor meget plads I har, ville mit umiddelbare forslag være marksten, der stables op ad en skrænt i 20-30 graders hældning. Så kan man evt. vælge at lade stenbedsplanter vokse ned over dem/mellem dem.

Et alternativ kunne være robinie (eller lignende art) eller trykimprægnerede stammer (min. Ø 100 mm), der med tiden får en flot patina.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Man kunne også bygge en lav mur af de grimme betonsten, og så plante efeu på den. Eller lave en lav buskbomhæk op af den.

Green

Jeg har brugt betoncylinder som mur. De måler Ø10x30 cm og er trykprøver som jeg har fået på betonværket.
Eller brug tørveklyner som en "naturkant"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis