Probuilder skruemaskine?

Hej

Jeg har set på følgende skrue/boremaskine til ca. 500 kroner der er min makspris.

http://www.centersalg.dk/shop/productinfo.asp?id=vph09%2D0020

Er der nogle der kender til mærket Probuilder og kan sige noget godt/skidt om det.

På forhånd tak.

René Hollen Pedersen
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tallene for den er udmærket.. 18Volt og 3,0 Ah er normalt ret godt. Kender ikke mærket, så det hører nok hjemme på niveau med diverse byggemarkeders billigere alternativer.

Hvis det er til periodisk brug, er den sikkert fin. Skal du bruge den en del, bør du nok overveje noget bedre. Man kan af og til støve Bosch akkumaskiner op til 6-700 med et ekstra batteri.

mvh
SØren
Du må hellere købe en bosch 12/14v accu maskine end noget ukurent der aligevel ikke holder i batterierne .

vurder hvad du egentligt skal bruge den til er det kun en gang imellem så kig fx på bosch grønne serie i 12v fx eller 14,4v system serien

http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=AB2C088FBF4823F9661B4CEFC00BB4E4?division=hw&language=da-DK&ccat_id=9607&prod_id=8179

http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=AB2C088FBF4823F9661B4CEFC00BB4E4?division=hw&language=da-DK&ccat_id=9607&prod_id=8180

den siste fåes nu i flere butikker med 2 batterier og en hækkeklipper der bruger samme batteri
Hej Rene

Harald Nyborg har/har haft (den er ikke i kataloget p.t.) samme maskine under navnet Selekta - HN# 8014, pris 448 kr. Jeg har købt to styk i Roskilde i dag så jeg har et ekstra batteri. Laderen er en 2 A, så ladetiden må vel mindst forventes at være 1,5 time ved de 18 V. Maskinen vejer rimeligt til, men har så vidt jeg kan mærke en OK balance. Nu venter jeg til batteriet er ladet, så vil jeg prøve at bore lidt biggrin .

Thomas
Så har jeg leget lidt med maskinen. Jeg borede 4 gennemgåede 20 mm huller i en 100*100 mm stolpe så var batteriet fladt, så jeg tro den må retur mandag og byttes til den grønne bosch 14,4 V som Harald har med to batterier i håb om at batteriet (og momentet) er lidt bedre..

/Thomas
Hej René!

"Det rigtige værktøj er det halve arbejde" er et gammelt ordsprog, og det er ikke uden grund. Og lige netop en skruemaskine som er et så vigtigt stykke værktøj, ville jeg til hver en tid købe noget "lækkert" som Makita, DeWalt, eller Metabo. Dog skal man lige vende sig til Metabo da knappen hvor man skifter mellem høre og venstre er modsat alle andre maskiner.
www.toolworld.dk er gode til DeWalt, så hvis din økonomi tillader det, vil en kval. maskine være pengene værd!

Mvh
Rasmus
Ang : skrue maskiner skal man lige passe på med at købe Makita til arbejdes brug de kan simpelhen ikke holde til det selv om det er en maskine til 3000 - 3500 kr. gearkassen er for svag sad køb heller en devalt eller Metabo bare lige et lille fif til hobby brug skal man nok vælge en Bosh eller en Blac & Decker se efter at der er forholdsvis stor AH ca 3,0 det er det der tællersmile
Citat fra Dengo

Ang : skrue maskiner skal man lige passe på med at købe Makita til arbejdes brug de kan simpelhen ikke holde til det selv om det er en maskine til 3000 - 3500 kr. gearkassen er for svag


>>Bosch kører med planet gear som sikrer bedre kraft overførelse .

sad køb heller en devalt eller Metabo bare lige et lille fif


til hobby brug skal man nok vælge en Bosh eller en Blac & Decker

>>håber du mener grøn serie fra bosch for den blå er proff serien fra boschs side .

se efter at der er forholdsvis stor AH ca 3,0 det er det der tællersmile


>>helst nimh bedre end nicd batterier ,nimh har dog en lille ulempe de er ikke gode og bruge udendørs i kulde/frost så taber de strømmen ,så vælger man en maskine med nimh kan det med fordel og få et nicd med hvis man arbejder udendørs året rundt.

hvis du kontakter bosch kan du få en lille bog gratis der fortæller om fordele og ulemper ved de forskelllige batteri typer samt veligeholdelse mm


min personlige batteri maskine er :

http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=E71EA37FDE6447A0D771767E9FC78957?division=gw&language=da-DK&ccat_id=18551&prod_id=7485
Jeg ville i hvert fald ikke købe den.
Det er efterhånden min erfaring, at selv om billige maskiner kun bliver købt til hobbybrug, holder de ikke et halvt år alligevel.
Brug nogle flere penge på det. Pengene tjener sig selv ind, for en dyrere maskine holder som regel længere.

Til Dengo: Manskal gå efter en stor Ah-værdi, ja. Men det er jo ikke altafgørende. Jeg selv ville f.eks. ikke købe en maskine der ikke er 18 V. De er simpelthen for slappe, hvis man skal lave andet end "småskrueri"

Opturskakao
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis