Probuilder skruemaskine?

Hej

Jeg har set på følgende skrue/boremaskine til ca. 500 kroner der er min makspris.

http://www.centersalg.dk/shop/productinfo.asp?id=vph09%2D0020

Er der nogle der kender til mærket Probuilder og kan sige noget godt/skidt om det.

På forhånd tak.

René Hollen Pedersen
Hej Jeg har set på følgende skrue/boremaskine... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@jetdirect

Har du konkrete erfaringer med Makitas maskiner??? De par firmaer, jeg arbejder sammen med, bruger nemlig ikke andet - og har aldrig hørt om dårlige gearkasser.
Til gengæld kan håndtagene være lidt varme at holde ved, når de bruges intensivt.

Mvh.

Jan R.
Hej Dengo,
Sorry - overså lige, at det var dig og ikke Jetdirect, der havde kommentaren med Makita.
Undrede mig blot, da jeg ikke har hørt om problemer med dem.

Mvh.

Jan R.
Hej Jan

det gør da ikke noget jeg trode også før at de der makita var noget så godt men da jeg har oplevet det her så vil jeg da ikke råde folk til at købe dem men det er folks egn valg kan jo kun fortælle hvad jeg har oplevet med dem biggrin
Hej

Det skal siges at jeg selv er tilhænger af Bosch blå linie eller hitachi. Men da jeg skulle lægge et nyt tag sidste år indkøbte jeg tre stk. PowerCraft 18V fra harald og der var i alt 6 batterier. Disse tre maskiner kørte perfekt og har i skrivende stund færdig gjort 35 kvadratmeter træterrasse hvor der er skruet omkring 1300 skruer i. Disse tre maskiner har ikke problemer med at batterierne bliver flade eller noget i den retning, ligger godt i hånden og er forholdsvis stærke.

Så jeg er blevet positivt overrasket over denne maskine - så skal man ikke bruge maskinen til andet end noget hobby halløjsa er jeg ikke i tvivl, man kan lige så godt købe noget billigt. Hvis de dyre mærker ikke bliver brugt ofte vil batterierne blive meget hurtigt "flade" og "trætte"

Som én skriver det er dit eget valg, så herfra er min erfaring givet videre.

mvh
SilverK
Annonce
Har selv en Makita på 2,6 ah - fantastisk kvalitet. Jeg manglede en slagboremaskine og købte en elektrisk metabo til 500 på tilbud. Til min overraskelse har borepatron med selvspænding så man slipper for den irriterende spændenøgle og overraskelse nr. 2: hastigheden kan indstilles trinløst og den kan køre både højre venstre. Dvs den både kan bruges som bore-skruemaskine og til slagbor. Den kan sikkert ikke klare et 25mm og 30 cm langt betonbor, men til mine 10mm huller i husmuren fungerer den perfekt. En rigtig lille perle.

PS Ingen snakker om AEG. Jeg var på nippet til at købe en sådan akkumaskine men valgte Makita i stedet. Umiddelbart virker AEG til at være virkelig kram.
PS Ingen snakker om AEG. Jeg var på nippet til at købe en sådan akkumaskine men valgte Makita i stedet. Umiddelbart virker AEG til at være virkelig kram.


Min far og min lillebror har begge en AEG 12X Nicd akkuboremaskine 4-5 år. gamle ca. tror jeg de er. Der er 2 batterier til hver maskine, hvoraf kun min fars ene batteri stadig kan bruges til nogle små skrueopgaver. De andre 3 er lige til at smide udsad
Jeg tør ikke sige om der er problemer med nogle af Makita's bore/skruemaskiner, men nu har jeg brugt min egen hver dag de seneste par måneder og har skruet flere tusinde skruer i som også er blevet undersænket ligesom jeg har boret adskillige både små og store huller. Maskinen har løst ALLE opgaver perfekt og kører helt fantastisk. Jeg har ikke prøvet at skille den ad, men med japanernes kvalitetsfanatisme har jeg meget vanskelig ved at forestille mig at de laver maskiner med plastic gear. Jeg er yderest tilfreds og kender også adskillige håndværkere der sværger til Makita's maskiner.

I vores lokale XL-byg fraråder de iøvrigt Dewalt. Jeg ved godt at mærket er 'prof', men de skulle have dårlig service ifm reklamationer, som de øvrigt får mange af. Tømmerhandlen anbefalede Makita og Metabo + Bosch.

Det frastøder mig desuden at Dewalt er Black & Deckers profmærke. Med alt det elendige værktøj fra B&D jeg i tidens løb har smidt ud, har jeg ikke meget tiltro til Dewalt - med firmaets ry kunne jeg sagtens forestille mig at de sniger lavkvalitetskomponenter ind i Dewalt + når de bruger store summer på markedsføring skal man være mistænksom - jeg vil hellere have at de bruger pengene på kvalitet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis