Blandingsforhold til fyld i fundablokke lune 16 30-06-2006 21:18 Hvor mange dele støbemix til en del cement?På forhånd tak. Projekt: Renovering af gammel muremestervilla fra 1954. Hvor mange dele støbemix til en del cement? På... Vis hele indlægget 18 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
ktm 8948 4540 01-06-2023 13:14 Nameit skrev den 01-06-2023 11:39:24Kan man vibrere blandingen i murebaljen og få samme effekt? Mit støbemix ser ikke meget tørt ud i big-bag. Nej.Jeg har med held fugtet fundablokkene godt, inden jeg hældte betonen i. Det får det hele til at flyde lidt bedre sammen uden at være alt for pladret. Men husk stadig at stampe/vibrere ned i betonen. Tænk også over evt. armering. Med venlig hilsen ktm
S. Fabrin 19672 4400 01-06-2023 17:53 Betonen kan og skal ikke vibreres i trillebøren. Meningen med at vibrere betonen er at få det til at flyde sammen i den form, det bliver hældt i. I dette tilfælde fundablokkene. fase
ev elmand 30559 7480 01-06-2023 23:06 Du kan kun vibrere når beton er i fundablokke. Det får både beton til at flyde ind alle steder men også tager det luft bobler ud af beton. Jeg har svært ved at se hvad problemet er. Når du laver første blanding kaster de måske 1/2 spand vand i blandemaskinen. Så ser du om det flyder godt rundt eller giver du en kvart spandfuld mere. De næste blandinger får så 3/4 spandfuld med det samme og så vil du have en nogenlunde ensartet blanding. Dette er kun eksempel for vi ved jo heller ikke hvor stor en blander du har. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tres 87 02-06-2023 08:15 Hvis du bruger en fritfaldsblander, så kan du se og høre konsistensen i den. Den skal kunne løfte materiale op på armene så det kan falde ned og på den måde bliver blandet. Hvis armene bare kører igennem som i en suppegryde eller kun løfter meget lidt op, så er det for vådt. Du skal tydeligt kunne høre nogle tunge "sjask" fra blanderen når materialet bliver løftet op og falder.
Nameit 108 02-06-2023 09:20 Jeg værdsætter virker jeres råd. Lige nu er det mig der agerer blander jeg har lidt erfaringer fra sidste år med cylinder punkt fundament til mit skur. Det foregik med en murebalje på min trillebør og jeg vibrerede med en stok da betonen var i hul og formen. Annonce
Gregeren 5657 2830 02-06-2023 11:58 Du kan også vibrere med en stok/kosteskaft i dine blokke, som du pumper op og ned et par gange. Man skal ikke gøre det alt for længe hvert sted, da alle stenene så lægger sig i bunden, og det tynde flyder op til toppen.Så et par svup op og ned i hvert skifte er fint, det kommer selvfølgelig lidt an på hvor tynd eller tyk blandingen er, men det betyder ikke så meget i de blokke. Meget af styrken ligger jo i blokken selv, og da den er lavet på fabrikken, er du sikret en høj ensartet styrke. Elektronikteknikeren
Nameit 108 03-06-2023 11:29 Min nabo er så venlig at låne mig sin fritfaldsblander og jeg har meget glæde af jeres råd. Mange tak heroppefra.