Køkken

Hej

Jeg vil gerne fortælle lidt om mit køkkenprojekt - mit første rigtige gør-det-selv (bortset fra isolering af vores tag, da det blev skiftet)...Det hele startede med, jeg ville fjerne køkkenskabe, jeg fandt overflødige, sandspartle væggene og dernæst male i en fed farve...men jeg var godt klar over, der nok kom nogle flere ting til...For at gøre en lang historie kort, har jeg nu fået pillet skabe ned, pillet masonitplader/strukturmaling ned, sandspartlet 50% af mine vægge - efter at have været igang med murerskeen indtil flere gange. Jeg har heller ikke prøvet at mure/pudse før, og hvis jeg skal sige det selv, er det blevet et rigtig flot resultat - men det har også taget lang tid (ialt ca. tre uger). Jeg er nu næsten ved sandspartlens vejs ende, og kan med stolthed i stemmen sige, at jeg ikke på noget tidspunkt er gået på kompromis med løsninger. Jeg er ikke håndværker til hverdag - det er min far, men han har ikke lavet en meter i vores køkken - han er til gengæld ræve stolt over, jeg har turdet gå i gang - og over at jeg nu kan det. En af de ting jeg er mest tilfreds med er, at jeg har muret en ventilation fast i væggen, og det ligner bare prof arbejde...Til alle jer der måtte grine af min historie - jeg er slet ikke til at pille ned:-). Held og lykke til andre der render rundt med lignende tanker.

Helle
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Helle,

Tillykke med dit nye køkken!!

Det er den slags succeshistorier der gør, at andre også tør gå i gang med et større projekt, som vi måske på forhånd føler os lidt utrygge ved.

Hvad med at lægge et par billeder ind på siden?

TS
Hej TS

Tak for interessen. Det vil jeg meget gerne, men jeg vil gerne være helt færdig først...man er vel forfængelig:-)

Helle
Hej Helle.

Jeg ved lige præcis hvordan du har det!!

Du kan nu kalde dig en vaskeægte lav-det-selv'er og jeg tror godt at JørgenE vil sende dig et diplom, i form af en streamer til at sætte i din bagrude på bilen.

Tillykke med det smile

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB

Tak, jeg er også meget stolt - men mange gange tror jeg, vi selv er den største hindring for at få lavet noget, vi virkeligt gerne vil. Jeg har da et par gange tænkt, lad os sælge...eller: hvad er det jeg har sat gang i...men når man så lige vender det engang, så ved man jo godt, hvad man skal gøre. Jeg vil blankt erkende, at jeg er den første til at ringe til en håndværker, hvis der er behov for det, for jeg mener også, man skal have r.. nok i bukserne til at kende sine begrænsninger.

Det lyder da dejligt med streameren, så må vi se om bil enthusiasten derhjemme vil lade mig sætte den i - jeg har selv forbudt ham at sætte streamers på, så undrer på, om den falder i god jord, men dette MÅ være en undtagelse...

Lover jeg vender tilbage med billeder, men der kan godt gå lidt tid endnu.

Helle
Hej Helle.

Tillykke med resultatet - jeg tror jeg kender din følelse.

Du skal ikke være nervøs for streameren, for vi købte 100 da vi startede op for et par år siden og bruge 10, og derefter kunne vi ikke finde dem.

Gad vide om det er en GDS-side der har nuppet dem.

Hvis det er tilfældet, kører de rundt med falsk reklame for der står "mere end 6.000 indlæg" - vi har altså over 20.000 indlæg biggrin

- Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Annonce
Jeg vil da gerne have en streamer.

Se at få lavet nogle nye og send mig så et par stykker. tongue

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej igen Helle.

Den eneste hindring for LDS'ere (det hedder det altså her smile GDS, hedder det på de billige kopi-sider), er nok tiden eller rettere prioritering af samme.

Alt er jo muligt at lære, hvis man vil ofre tiden på det.

Ja, det er rigtigt at man nogle gange tænker: "hvad er det jeg har sat gang i", men når det alligevel er overstået, så tænker man: "hold da ferie mand, hvad er det jeg har præsteret?". Hvis man bliver ved med at overskride sine egne (selvopfundne) grænser, så opnår man meget, både personligt og LDS/håndværks mæssigt. (læs forøvrigt Jørgens glimrende indlæg: http://www.lav-det-selv.dk/ubb/Forum2/HTML/001438.html )

Registrer dig her på LDS, for du kommer nok til at bruge lidt tid her smile

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB

Jeg har allerede tilbragt en del tid på dette site, for at snuse alle de gode råd op. Jeg er hermed registreret! Kender i øvrigt også indlægget du nævner - vi har selv et udestueprojekt vi skal i gang med på et eller andet tidspunkt, så der kommer løbende udfordringer - og jeg tager dem gerne op - kender nogen der siger jeg er stædig, og vi ved alle hvad stædighed kan gøre ved folk (kvinder?).

Helle MN

Helle MN
Hej ThomasB

Jeg har allerede tilbragt en del tid på dette site, for at snuse alle de gode råd op. Jeg er hermed registreret! Kender i øvrigt også indlægget du nævner - vi har selv et udestueprojekt vi skal i gang med på et eller andet tidspunkt, så der kommer løbende udfordringer - og jeg tager dem gerne op - kender nogen der siger jeg er stædig, og vi ved alle hvad stædighed kan gøre ved folk (kvinder?).

Helle MN

Helle MN
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også