VZ50 reparation- har jeg gjort noget galt?

Nu har jeg endelig fået alle dele hjem, så jeg har brugt det meste af aftenen på at samle, og prøve at få min Puch vz50'er til at køre.

Der skulle en ny cylinder i og nogle pakninger.

Jeg har så sat cylinderen i og samlet den som den skal samles, men jeg kan simpelhen ikke starte den. Uanset om jeg bruger kickstarteren, elelr om jeg sætter den i 1 gear og løber afsted.

En gang imellem, når jeg prøver at løbe den i gang, og holder gassen i bund, så kommer der nogle "fløjtelyde" fra motoren. Men den starter ikke.

Nogen der har nogle gode råd?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan kørte den med den gamle cylinder.

Kan du finde ud af at spænde et topstykke.

Er der gnist.

Er tændrøret vådt.

...

..........

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Hvordan kørte den med den gamle cylinder.

Kan du finde ud af at spænde et topstykke.

Er der gnist.

Er tændrøret vådt.

...

..........

Hej Peter, tak for dit svar. smile

Spænde et topstykke? Hvis du mener spænde det fast til cylinderen, så ja, men det tvivler jeg på at du gør?

Hvordan ser jeg om der er gnist?

Nej, tændrøret er ikke vådt.
Sådan et topstykke skal krydsspændes og med det rigtige moment.

Tag tændrøret ud lig det på metallet og træd på kickstarteren.

Så skal der komme gnist.

(Rigtige mænd putter en finger op i hætten og jokker.)

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Sådan et topstykke skal krydsspændes og med det rigtige moment.

Tag tændrøret ud lig det på metallet og træd på kickstarteren.

Så skal der komme gnist.

(Rigtige mænd putter en finger op i hætten og jokker.)

MVH


Hmm.. Der er kun 3 steder at man kan skrue på. Det 4. er knækket lige der hvor hullet på topstykket slutter, hvis du forstår.

Men den kørte jo fint med den anden cylinder, selvom der kun var 3.

Ok, jeg prøver det med gnisteret i morgen(tror ikke at jeg er en rigtig mand wink )

Hvis der så ikke kommer gnister, hva så?
Citat fra PeterR

Der skal være 4, ellers slår den toppen skæv, og du får ingen kompression = ingen tur ud i det grønne.


Hej.
JEg skal gså ud og købe nye i morgen. De 4 "pinde", som man skal skrue på. Har du evt. et godt råd til, hvordan man sætter dem ordenligt fast?

Fik forresten prøvet det med tændrøret, og det gav blåt gnister(+stød). Så det er vel et godt tegn.
Altså de skal jo sidde i blokken i et M6 gevind. Er der røget et gevind så skal du over i noget der hedder helicoil.

Er der en knækket pind så held og lykke med at få den op. Hvis den er knækket et par mm. over fladen kan du forsigtigt save en kærv i den og skrue den op. Er den knækket under fladen så skal den bores ud. Her skal man være dygtig og have nogle rigtig gode bor.

PS: Heldigt for dig at du ikke er fra roskilde, for så ville jeg ikke hjælpe dig. Gamle Puch's lyd er noget af det eneste der trænger lige igennem mine fandens dyre lydisolerede vinduer.
Så en Død Puck i Roskilde er en god Puck......

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Altså de skal jo sidde i blokken i et M6 gevind. Er der røget et gevind så skal du over i noget der hedder helicoil.

Er der en knækket pind så held og lykke med at få den op. Hvis den er knækket et par mm. over fladen kan du forsigtigt save en kærv i den og skrue den op. Er den knækket under fladen så skal den bores ud. Her skal man være dygtig og have nogle rigtig gode bor.


Jeg har fået den ud, som var knækket.

Men der er en af dem, som sidder rigtigt på og det hele, hvor den øverste del af gevindet er slidt ned, så jeg ikke kan få møtrikken ud.. Så har jeg fået at vide at jeg skal save den over længere nede, hvor jeg kan komme til det, og så på en måde skrue den af.

men der var også en af dem der bare sad løst på. Når jeg prøvede at få møtrikken af, så kom pinden bare med op.

Hvis jeg nu skruer ordenligt til, behøver jeg så en ny? Altså en afde pinde? (hva hedder de forresten?)
Jeg ville skifte alle dem der er skadet i gevindet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Jeg ville skifte alle dem der er skadet i gevindet.


Ok, det gør jeg så.
MEn altså skal jeg bruge noget specielt for at sætte dem ordenligt fast? Eller skal jeg bruge en speciel teknik?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis