Ny motor til gammel toyota?

Hej.

Min søster har en toyota carina E fra 93, og her for en uge siden da kæresten kørte på arbejde gav bilen pludselig en mærkelig lyd og den larmede meget, ligesom om ventiler eller sådan slog forkert, så alle mekaniker vi kendte sagde straks at tandrem var hoppet en tak..... MEN, nu da vi skulle til at skifte den, sad den på sin rigtige plads..

Da jeg hentede bilen for dem på autotrailer, tog jeg olie med, og tjekkede så olie, og som jeg nok selv troede så var der heller ingenting på bilen.

Mit spørgsmål er så, nogen der ved hvad der højest sandsynlig er sket med motoren, og koster det en ny motor?

Med venlig hilsen

Morten Pedersen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Knast og vippearme, stempler og foringer har sikkert taget skade, men det kan kun ses hvis man åbner låger på den.

Min MC har lige været samme tur igennem. Masser af små jernspåner i oliefilteret.

Hvis det er tilfældet så er en ombyttermotor vist ikke så dyr.

Nu ved jeg ikke hvad bilen er værd.

Hvis den har kørt 250.000 så er det jo nok ikke noget der kan betale sig.

Husk at finde årsagen til forbruget, har den haft den der kvalme lugt af brændt olie i udstødningen ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

den har kørt 300.000 og problemet er at de ikk lige for tiden har råd til en ny bil.

Så må nok prøve at lede efter en ny motor så billigt som muligt.!
Hej..

Det er egentlig ikke et svar på dit problem Gufft - det er nærmere et spørgsmål til Peter R´s indlæg..

Den der kvalme lugt af olie i udstødningen - hvad kan det betyde, og ved du hvad der er galt hvis den gør det..

På forhånd tak

Mvh.

Lisa
Ja, slidt motor, der sidder nogle skrabe ringe på stemplerne der skal sørge for at olien ikke kommer op i brandkammeret, hvis de er slidte, eller foringerne (de rør stemplerne kører i) er slidte, så hiver den ikke olien tilbage, og så forbrænder den det, hvilket giver en blå røg som lugter meget grimt. Jeg kører tit bag biler der lugter kvalmt, og tænker, underligt at de ikke forsvinder fra vejene med det periodiske syn.

Der sidder nogle små tyller på ventilstængerne der hedder olietyve, de er også en af synderne til olieforbrug. De koster ikke noget, men man skal splitte meget af motoren for at komme ned til dem (= arbejdsløn), men det er dog overkommeligt, hvis man bruger nogle anderledes metoder.
Udskiftning af foringer og stempler, det kan som regel ikke betale sig på standart biler. Der er vi jo heldige i dk, at ikke alle holder deres bil ned med rust, så der er massere af motorer.

Nu er min lugtesans ikke så god, jeg er faktisk meget uheldig med, hvad jeg kan lugte. Her er nogle af de ting jeg kan lugte.

Hvidløgs ånde.
Den der forfærdelige stank folk har, der lige har røget.
Skodder.
Afbrændt olie.
Sure sokker.
Gylle.

Så mit liv er ikke altid så rart, har sjældent glæde af de der lækre parfumer kæresten overhælder sig med.

Det var vist et sidespring.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis