Ny terasse - hvilket træ?

Hej Alle,

jeg vil til at bygge vores terasse større i vil i den forbindelse høre om hvilken slags træ jeg skal bruge til "brædder".

Skal det være alm. trygimprægneret eller Lærk?

Terassen er ca. 1½ m over jorden.

Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal købe .... trygimprægneret er jo billigst, men er det også det i længden ....

Mvh
Lasse Nielsen
Hej Alle, jeg vil til at bygge vores terasse... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Hvis du stadig er i tvivl er her lidt om terrassegulv fra Frøslev Træ.
http://www.froeslev.dk/Produkter/FT-Profiler/Terrassegulv.aspx

Fortsat god dag / byggelyst

Lise Larsen
Det kan være han skal til at bygge en ny terrasse, da indlæggene er fra 2006....

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vil bare følge op med min erfaring, nemlig at Ipe holder...
Altanen har nu været ude i vejr og vind gennem mere end 10 år og ser fortsat ud som ny.
Eller rettere den er grå og med lidt alger, men når den er vasket ned, så er den som ny.
Og jeg vasker den kun een gang om året, så det er ret overkommeligt.

Kan kun anbefale Ipe.

/ Njord

MVH Njord
Men man kan jo også tænke på et regnskovstræ har det bedst ved at blive stående - ikke ende som som terassebrædder. Hvis man tænker på Klima og miljø - altså.
Der bliver fældet rigeligt til illegalt salg og til rydning til oliepalme-plantager. Uanset om man køber certificeret træ eller ikke, så er man jo med til at holde efterspørgslen oppe.

Men det kan jo let blive til en vild diskussion - såå...
- jeg ved ikke om jeg tør skrive det......
---- men jeg prøver!

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce
Har lige, ud fra Njords erfaring, lavet min første trappe i cumaru. Fantastisk materiale, der kræver justering af ens viden om skrue-/-forboringsdimensioner - især når man bruger rustfri.
Men mine 15 år gamle trapper i trykimprægneret holder nu stadig godt, selvom de begynder at se slidte ud.
Når jeg begynder udskiftningen af disse om et par år, bliver det helt sikkert i hårdttræ af en slags (de skal være sorte), så der skal jeg have tillært mig erfaring med udendørs, vandretliggende hårdttræ, bejdse og/eller træolie.

Mvh.

Jan R.
Skrevet af Jan R. på 15-04-2016 00:56
Har lige, ud fra Njords erfaring, lavet min første trappe i cumaru. Fantastisk materiale, der kræver justering af ens viden om skrue-/-forboringsdimensioner - især når man bruger rustfri.
Men mine 15 år gamle trapper i trykimprægneret holder nu stadig godt, selvom de begynder at se slidte ud.
Når jeg begynder udskiftningen af disse om et par år, bliver det helt sikkert i hårdttræ af en slags (de skal være sorte), så der skal jeg have tillært mig erfaring med udendørs, vandretliggende hårdttræ, bejdse og/eller træolie.

Hej Jan

Da jeg skal igang med vores Cumaru Terrasse i weekenden kunne jeg da godt lide at vide hvilke erfaringer du har gjort dig??

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også