Brugt eller ny brændeovn?? Skorsten......?

rolleyes Håber at der er nogle der kan hjælpe mig?

Har lige købt kolonihavehus og vi vi gerne have brændeovn.
Vi var i Silvan igår og fik afvide at det ikke er brændeovnen der koster men skorstenen(skal i ikke mures op, men skal være et rør)som kommer til at koste. Silvan manden sagde at det ville komme til at koste et sted mellem 10.000 -12.000 kr.,men så var det også sat højt, bare så vi ikke blev overrasket. Men jeg blev overrasket, for har fået afvide at det koster omkring 5000 kr. så det er jo ligesom en del mere det kommer til at koste pludselig. Man kan vel ikke købe en brugt skorten? -for der skal jo tages nødagtige mål.
Efter som det er meget dyrt at få skorten, tænkte vi på at købe en brugt brændeovn. Men vi har ingen anelse om det er et klogt sted at spare. De har en fin brændeovn på udsalg i Silvan i denne uge til 2.695 kr. Den er sat ned fra 4.195 kr så det er lidt at spare.

Det er lidt svært når man ikke har noget kenskab til detsmile
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Silvan har også et komplet stål skorstenssæt til 5500,- i denne uge, som jeg selv overvejer at købe. Jeg skiftede brændeoven ud i vinters, men skorstensfejeren anbefalede at jeg skiftede skorstenen da den var utæt (rustet op).
Hej ErikP
Tak for dit svar..
Da vi var i Silvan, hørte vi nemlig også med den der smarte "pakkeløsning" med skorstenen, men Silvan medarbejderen sagde at det sikkert ville blive dyre for der var sikkert nogle ting som vi ikke kunne bruge, også at der sikkert var nogle ting som vi skulle ud og købe ekstra., så han ville i hverfald ikke anbefale den.

Jeg sidder og surfer rundt på nettet for at se om der er en billig løsningrolleyes
-man ved jo aldrig

Sara
Elementer?? ... det ved jeg ikkesmile -mener du mursten?

Jeg er jo kun en pige hihi
Hej Sara
Hvad med at kontakte et af de firmaer der både sælger og monterer, og få en samlet pris på hele dynen. Den skal jo også sættes op (efter loven).
Tror ikke du skal købe brugt med mindre du kender en der har lidt forstand på de sager.. sten kan være knækket, utæt låge m.m . Køb en ny. Det sammen med skorsten, hvis dem der har haft den ikke har fyret "rigtig" kan det blive dig et dyrt bekendskab.
Men prøv at kontakte din skorstensfejer, han kan sikkert råde dig bedst, og han vil hellere end gerne..(og de gode råd er gratis :-))

Mvh Jan J
Annonce
Citat fra Sara

Elementer?? ... det ved jeg ikkesmile -mener du mursten?

Jeg er jo kun en pige hihi


Nej du skal ikke til at stable mursten, kun lime elementer sammen.
og så "lige" støbe en sokkel. Vi er jo på lav-det-selvbiggrin
Du får lige et link:http://www.isokern.dk/
-Her kan du regne lidt på prisen.....
Og jeg giver helja fuldstændig ret, det kan blive et dyrt bekendtskab at købe brugt.- Men man kan jo være så heldig, at man kender en håndværker, som vil være behjælpelig- og som naturligvis må stå til ansvar for sine gerninger. wink

VH retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Sara: Har du fået ok til at sætte en brændeovn op af din kolonihave forening ? mvh Benny.

Benny N.
Jeg er rigtig glad for alle de svar I har givet mig.
Mange tak for hjælpen.

Mvh Sara:p

Ps. det er lovligt at have brændeovn i haveforeningen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis