linksys router

haløjsa.
håber der er en der kan hjælpe mig.
jeg har instaleret en linksys wireless-g router
wrt54g men kan ikke komme i kontakt med den på ip adressen 192.168.1.1
hvad hulen gør man??????
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har samme router, den er ret go´
Jeg prøvede lige den ip adresse som du skriver, den fungerer fint hos mig. Du skriver den i adresselinien i internet explorer som det eneste (ikke noget med http eller www osv) Trykker på "gå" Derefter kommer der et billede hvor du skal indtaste et brugernavn og kode. Er du kommet dertil? Der er vist en reset knap som nulstiller alt incl kode. Koden og brugernavn er begge fra fabrikken (er offentligt tilgængelige oplysninger på firmaets hjemme side) "admin"
Alt dette forudsætter selvfølgelig at der er de rigtige kabler koblet til i den rigtige rækkefølge. Så burde tingene fungere.

mvh Anders
Som Anders skriver skulle du gerne kunne komme i kontakt med din router på den beskrevne måde. Dette kræver dog at din pc modtager en "IP-adresse".

Gå ned i "start"
Klik på "Kør"
Skriv CMD og tast enter

(En sort kasse vil nu komme frem)

Skriv IPCONFIG og tast enter.

(Her vil din pc så oplyse en IP adresse. Den skulle gerne hedde noget med 192.168.1. 100 f.eks). Hvis ikke, så har du fundet fejlen.
du skal være sikker på at din browser ikke står til at være offline (filer -> arbejd offline) hvis der ikke står et flueben ud for den er den god nok. eller prøv at gå ind i internetindstillingerne og vælg sikkerhed og tryk på default. og prøv så igen
tak tak det hjalp at nulstille routeren.
og så genstarte et par gange tsk tsk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis