Glat sort køkkenbordplade?

hejsa.

Jeg skal have renoveret mit gamle køkken og kunne godt tænke mig en sort bordplade, helst så glat som muligt. Og til en billig penge, da budgettet er stramt.

En sort laminat plade kunne være en fin løsning, men i de fleste byggemarkeder er udvalget som regel kun fantasiforladte grå møstre, der ser alt for billige ud.

Alle ideer er velkomne. også DIY-løsninger

Kunne det evt lave sig gøre at støbe en form for plast oven på en mdf plade og slutte kanten af med en rustfri kant? har leget lidt med tanken, men aner ikke noget om hvilke materialer der anvendes.

rolleyes Rasmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
plast.....næppe ! Men sort beton måske - poleret med voks? Prøv søgefunktionen her - emnet har været behandlet (eller på dr.dk, goerdetselv.dk eller utallige andre)

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Sidder og funderer lidt, noget i retning af en sortlakeret betonplade pålagt en glasplade.
Men her er jo den sk... vask og så det stramme budget.
Glasplader findes her jo oceaner af. I form af brugte køkkenbordssæt fra Dyne-Larsen.
Vi ved jo heller ikke hvor frit stillet, du evt. er i en renoveringsopgave.
Her henstår jo mange fejlmålte granitplader, rund i det ganske land.

Har selv fået tilbudt et komplet køkkenbordspladesæt sort galaxy 4,5 meter i skæv vinkel, ukurante stykker, med div. udskæringer til vask m.v.
til en pris på kr. 1500-2000,-

Resten er betalt, af vedkommende med tommestokken, som "måske" manglede et led. Nu er alle hjørner i div. køkkenrum heller ikke altid 90 gr. -Her henstår rigtig mange af disse plader- Men ingen reklamerer med dem.
-De skal helst bare væk, uden for megen opmærksomhed -
-Så byd-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hvor stor bordflade er der tale om??

Måske er en granit plade løsningen, også selv om du måtte sprænge budgettet....

I mit næste køkken bliver bordpladen af matpoleret granit, hele vejen rundt.
det er fantastisk let at holde og gøre rent. Nemt at rulle pizza dejen ud på.
Tager ikke skade af at der står lidt vand...

Så et kvalitetsvalg vil det være, et valg der holder rigtig længe.

MVH Njord
Hej Mathiasen: Køb en af de fantasiforladte og få din autolakerer til at give den en gang sort metallak, så får du den eneste bordplade der ser sådan ud i Danmark, det dyreste, er en højglans poleret ibenholtplade ( sort træ der holder vores tid ud ) PS Jeg selv kan bedst lide bordplader af træ, de udstråler varme og kan bruges som skærebrædt stål,sten og glas de larmer, ja men de er nemmere at sætte de varme ting på mvh Benny.

Benny N.
Tak for inputs! biggrin

Granit ville være konge. Men chancen for at der findes en i præcis mine mål og med vasken lige hvor den gamle sidder, er nok for lille! pladen er ca 360x62 med vasken i højre side, 60 cm fra kant.

Ideen med at male en laminat er fin, men hvordan med slidstyrke? Det kan vel ikke holde til mange talerkner og tabt bestik før det ser knapt så fint ud! sad

Hvis bare man ku lave sådan en gummi-overflade som de moderne spiseborde har lige nu! :p

Men det ender nok med en sortbejset ege plade eller lign.
Citat fra Mathiasen

Hvis bare man ku lave sådan en gummi-overflade som de moderne spiseborde har lige nu! :p

Når du nu ved hvordan resultatet ønskes, -Så gå efter det-
Find producentnavnet på nævnte bordtyper.
Ring og spørg hvor og hvordan overfladen skabes.
Intet er umuligt -For den som vil det 100%-
Måske er her ikke bid i første kast -Prøv igen-

Med hensyn til granit; Den længe og den vaskeplacering bliver, som du selv nævner, svær at finde.
360 er maximum længden for standard granit.
Har du evt. overvejet muligheden for niveauforskelle på bordpladen.
Så kan du uden sammenfugning bruge flere stykker.
Eks: Vaskedelen 7-8 cm. over niveau fra resten af bordet.
Vores kropsholdning er jo ikke ens når vi arbejder i bunden vasken eller på skærebrættet.
(Herfor kan niveauforskelle være både praktiske, flotte og prisbesparende)

Spændende problemstilling. biggrin Benny's ide er heller ikke helt skæv.
Men lad nu være med at lade dig nøjes.
Gå efter kongen eller gummioverfladen.

Held og lykke
retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også