karburator til ford sierra 1,6 årg.1986

Hej
er der nogle der ved hvor man kan købe en ny karburator,jeg har prøvet og lede mange steder og kigget på nettet uden resultat,det er vist en weber faldstrøms kaburator med automatisk choker,det skal være en ny!da jeg har prøvet med en brugt og det duer ikke medmindre man har forstand på at rense de forskellige dyser og det har jeg ikke.
det kan jo også være at der er nogle der har gode ideer hvordan man renser sådan en
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kunstmaler

Hej
er der nogle der ved hvor man kan købe en ny karburator,jeg har prøvet og lede mange steder og kigget på nettet uden resultat,det er vist en weber faldstrøms kaburator med automatisk choker,det skal være en ny!da jeg har prøvet med en brugt og det duer ikke medmindre man har forstand på at rense de forskellige dyser og det har jeg ikke.
det kan jo også være at der er nogle der har gode ideer hvordan man renser sådan en

Hejsa..
På de fleste dyser står der hvor store de er.. køb nogle bor der passer, og skru dysen forstigtig ned over det rigtige bor. Det virker.. ikke noget med boremaskine :-)

Mvh Jan
Hej,
Det er nemmere med en dyse rival som fåes så den dækker mange størrelser.
Men ellers lån en værkstedshåndbog på biblioteket - her kan du se hvordan du skiller din karburator ad, renser den og samler den igen.
Mvh
Niels

Vangsoe
Lad være med at bruge bor eller andet skærende værktøj til at rense dyser med. De er meget nøjagtigt udmålt for at få hele "molevitten" til at gå ordentligt.

Skil i stedet karburatoren forsigtigt ad. Pas på ikke at skade pakninger og membraner. Rens hele dyngen i et kar med petroleum med en tandbørste. Og blæs det hele igennem med trykluft. Hvis der er nogle steder med krystaliseret bensin/skidt, rens så med et stykke ståltråd eller lign. Trykluft er kuren mod tilstoppede dyser. Det blæser alt skidt ud tjek også at membranen i accelerationspumpen er intakt, og rens her også. Tjek for slør i spjæld aksler.

Saml det hele igen og brug evt en lille smule flydende pakning på pakflader så den ikke suger falsk luft eller lækker bensin.

Smør alle aksler, skruer, fjedre og kontaktflader og du skulle være godt kørende. biggrin

Min Polo skal have turen en gang hver tredje måned, og man bliver helt god til det med tiden.

Det er ikke så svært. Bare vær nænsom. Det skader jo ikke at prøve, hvis alternativet alligevel er at finde en anden karb.
Er der sat nyt benzinfilter på ?
Er tanken gammel og måske rusten inden i ?
Min gamle Taunus holdt op med at have kaburator tilstopninger efter jeg fik sat et nyt ordentligt filter på.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis