Det er en ford sierra 1,6 med 4 cylinder og overliggene knastaksel

Hej, jeg har det problem at bilen går i stå efter den har kørt lidt,det kom pludseligt i mandags,jeg kørte ca 75 km i timen da den gik i stå. så er det så blevet værre dag for dag. i starten gik den ikke i stå når den gik i tomgang,men det gør den også nu når den når en hvis temperatur,jeg har skiftet mange brugte dele,som jeg har haft efter jeg har skilt en skrotbil magen til karburator,bensinpumpe,bensintryksregulator,tændrør,luftfilter, strømfordelerdæksel,rotor,tændspole,tændingens elektronik modul, jeg har tjekket alle elledninger,bensinslanger,tændkabler. jeg kan simpel hen ikke finde ud af hvad det kan være,jeg håber at i kan hjælpe mig med et godt råd,eller fortælle mig hvad fejlen kan være.
med venlig hilsen kunstmaleren
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kunstmaler

Hej, jeg har det problem at bilen går i stå efter den har kørt lidt,det kom pludseligt i mandags,jeg kørte ca 75 km i timen da den gik i stå. så er det så blevet værre dag for dag. i starten gik den ikke i stå når den gik i tomgang,men det gør den også nu når den når en hvis temperatur,jeg har skiftet mange brugte dele,som jeg har haft efter jeg har skilt en skrotbil magen til karburator,bensinpumpe,bensintryksregulator,tændrør,luftfilter, strømfordelerdæksel,rotor,tændspole,tændingens elektronik modul, jeg har tjekket alle elledninger,bensinslanger,tændkabler. jeg kan simpel hen ikke finde ud af hvad det kan være,jeg håber at i kan hjælpe mig med et godt råd,eller fortælle mig hvad fejlen kan være.
med venlig hilsen kunstmaleren




hvad med dit benzin filter ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej Kunstmaler.

Sorry, kender ikke din motor men hvis benzinpumpen er af den mekaniske type, vil et forsøg på et begavet gæt være, at pakningen bag simpelthen er for tyk. Prøv at slibe et par mm af den med smergelpapir.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
nej jeg tror ikke at pakningen bag benzinpumpen er for tyk,det kan den jo ikke pludselig blive
kan det mon være en utæt top pakning,eller et ødelagt topstykke? hvad er symtomerne på dette
MVH.Kunstmaler
Citat fra kunstmaler

Hej, jeg har det problem at bilen går i stå efter den har kørt lidt,det kom pludseligt i mandags,jeg kørte ca 75 km i timen da den gik i stå. så er det så blevet værre dag for dag. i starten gik den ikke i stå når den gik i tomgang,men det gør den også nu når den når en hvis temperatur,jeg har skiftet mange brugte dele,som jeg har haft efter jeg har skilt en skrotbil magen til karburator,bensinpumpe,bensintryksregulator,tændrør,luftfilter, strømfordelerdæksel,rotor,tændspole,tændingens elektronik modul, jeg har tjekket alle elledninger,bensinslanger,tændkabler. jeg kan simpel hen ikke finde ud af hvad det kan være,jeg håber at i kan hjælpe mig med et godt råd,eller fortælle mig hvad fejlen kan være.
med venlig hilsen kunstmaleren


Hvad med at lade en fagmand kigge på den, en bil er ikke et stykke legetøj men en dræbermaskine i de forkerte hænder. Lad derfor altid en fagmand tjekke det du selv har lavet, så du er på den sikre side.
En fagmand vil sandsynligvis kunne afhjælpe problemet på meget kort tid.

V.h Håndværkeren smile
hej kunstmaler
Det er sandsynligvis svømmeren i karburatoren der er utæt, dette gør at den altid kører med choker og derfor mærker du først problemet når motoren bliver varm.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
Hej igen Kunstmaler.

Det er ikke pakningen der bliver tykkere men derimod knast og delen på benzinpumpen der trykker på knasten der bliver slidt. Derfor er pakningen pludselig for tyk.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har du fået løst problemet ?

Jeg kan måske hjælpe ved at fortælle en lille oplevelse jeg havde. Andre kan måske også have glæde af den.

Sierra 2.0 OHC fra 84, tidligere skadet lidt i fronten, købt i 92. Kørt 120.000 på det tidspunkt.

I vinteren 95 (tror jeg) kørte vi alle rundt i en masse sjap og vandpytter.
Kort efter begyndte den at sætte ud af og til.

Første gang var på motorvejen. Havde lige aktiveret blinkkontakten da jeg skulle fra. Alt døde. Motor, radio, lys, bliklys, alt... Helt død.
Så sad jeg der og rullede helt tyst afsted med 120 km/t, og kiggede forvirret på instrumenterne.
Prøvede at starte men det hjalp ikke.
Så slog jeg blinkkontakten fra. Så tændte radioen igen. Da den stadig stod i 5. gear, og havde tændingsnøglen på "kør", slap jeg koblingen. Den startede fint og jeg kunne køre videre.
Prøvede lige at blinke igen, og der skete det samme igen.
Næste dag var der ingen problemer.

Et par dage senere (fredag eftermiddag i myldretiden) skete det samme så igen.
Fik den til en bilelektriker.

Han erstattede hovedstrømledningen fra tændingslåsen ved rattet ned til batteriet (en tyk rød en) med en anden ledning.

Jeg havde derefter bilen i 6 år mere, uden problemer af den art.

Forklaringen er (ifølge elektrikeren) at ledningen i sin tid havde taget en smule skade af uheldet. Den ligger på en konsol fra tændingslåsen hele vejen rundt foran om motoren og tilbage til batteriet.
I løbet af nogle år har den så tæret lidt efter lidt. Dens kapacitet bliver derved begrænset. Det at jeg så tænder blinklyset, samtidig med at radio, blæser, varmerude, og fjernlys er tændt, kan være lige akkurat det der gør at en ledning ikke kan klare mere. Og så lukke helt for gennemgang. Den brænder altså ikke over, men lukker bare (det viste jeg ikke en ledning kunne).

Når man så slukker for en forbruger kommer der liv i det hele igen.

Grunden til at ledningen ligger så åndsvagt, udsat for fugt og alt muligt, er jo nok at bilen oprindeligt er bygget til højrestyring.

Den nye ledning blev selvfølgelig lagt højt og tørt bag om motoren. Reparationen kostede vistnok kun en fredag eftermiddagstime, og en ledning til kr. 4 /m og lidt loddetin.

Det er nemt selv at gøre når man bare lige ved det.

Håber disse oplysninger kan gavne nogen.

Venlig hilsen Aasted.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

jeg søger et sted hvor man kan få en ombytnings karburator,eller et reparations sæt til en weber 2v karburator,til en ford sierra 1,6.
håber der er nogle der kan komme med nogle adresser på,hvor man kan købe det. På forhånd tak
Hilsen Kunstmaleren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis