Det er en ford sierra 1,6 med 4 cylinder og overliggene knastaksel

Hej, jeg har det problem at bilen går i stå efter den har kørt lidt,det kom pludseligt i mandags,jeg kørte ca 75 km i timen da den gik i stå. så er det så blevet værre dag for dag. i starten gik den ikke i stå når den gik i tomgang,men det gør den også nu når den når en hvis temperatur,jeg har skiftet mange brugte dele,som jeg har haft efter jeg har skilt en skrotbil magen til karburator,bensinpumpe,bensintryksregulator,tændrør,luftfilter, strømfordelerdæksel,rotor,tændspole,tændingens elektronik modul, jeg har tjekket alle elledninger,bensinslanger,tændkabler. jeg kan simpel hen ikke finde ud af hvad det kan være,jeg håber at i kan hjælpe mig med et godt råd,eller fortælle mig hvad fejlen kan være.
med venlig hilsen kunstmaleren
Hej, jeg har det problem at bilen går i stå efter... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Hverken knastakslen eller ventilspillerummet kan have noget at gøre med at din bil pludselig ikke vil starte / køre mere.
En slidt knastaksel vil langsomt gøre at motoren mister effekt - og samtidig gøre at ventilspillerummet bliver større og større. Det kan høres ved at ventilerne "klikker". Står ventilerne for stramt = for lille et ventilspillerum, vil motoren typisk stå og "prutte" i tomgang eller skyde gennem indsugningen, idet forbrændingen i den pågældende cylinder slår ud gennem ud- eller indsugningsventilen, som ikke lukker ordentligt hvis ventilspillerummet er for lille.
Firma Dybro i Åbyhøj er importør af Weber karburatorer i DK.
Jeg kan godt skaffe dig noget rabat, hvis du sender mig en PM
Mvh
Niels

Vangsoe
Hej Kasper og velkommen til.
Øverst til venstre over et indlæg står der en dato. I dette tilfælde er indlægget ca. 4½ år gammelt, og vi må da håbe at kunstmaleren i mellemtiden har fået løst sit problem.

Med venlig hilsen
ktm

 

Fra juli måned 2010 er det et lovkrav, at al benzin på nær 98 oktan, tilsættes 5% ethanol.
Så det burde nu være unødvendigt at tilsætte ekstra alkohol.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis