Dampfestival i Vejle

Hej med jer

Så nærmer tiden sig for DAMPFESTIVALEN I VEJLE,
Der sker en masse på fjorden, på havnen, på jernbanen, og en masse derudover.

7-9 juli 2006.

Se mere her: www.dampfestival.dk

Håber at se jer :wink:

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I aftes ankom Wal til Vejle havn.
Tudende i dampfløjten...
Det stolte dampskib Brøynøsund fra Norge er ligeledes ankommet og mange flere ankommer dels i løbet af dagen, dels til den officielle åbning kl 18,00.

Der står damptromler rundt omkring på havnen. En sættevogn med Tracktion engines fra Holland er rullet ind... Stemkullene ligger klar til opfyring af disse prægtige maskiner...

Vi se til DAMP I VEJLE :-)

MVH Njord
Jeg kunne desværre ikke komme i år, men var til det for et par år siden.

Der er altså bare noget fascinerende ved de gamle maskiner wink

Var det lige så stort i år som det plejer at være?
Ja det lignede på mange måder de forige dampfestvaller..

Men der er kommet et par mindre anlægsbroer i bunden af havnen til de små chalupper. Tromleklubben havde 2 tromler med denne gang. Og Rubens havde et par lokomobiler med, vi savnede dog Jumbo fra Holland og Carsten Balle. Og ikke mindst Den dejlige Sentinel damplastvogn, men den skulle være blevet solgt. Dødsdrome var der også i år, hobby udstillinger veteranbiler og veteran motorcykler samt nye og gamle skibe..

Så meget vellykket, det er jo lidt svært at skaffe dam maskiner og køretøjer... Måske skulle man invitere Jay Leno ( TV studievært ) med hang til alle slags biler incl damp.

Kig evt her for at se noget om damp.. www.gdsf.co.uk det er nok den ypperste inden for damp i Europa...

Vi ses vel i 2008??

MVH Njord
Njord du gør mig misundelig!! :p

Tror da heller jeg må se at komme der ned næste sommer!

EDIT: Øv er det først i 2008 næste gang?
Nogen der ved hvornår det næste træf er?
Annonce
Hej

Jeg tror ikke er er sat dato på endnu, og principielt heller ikke om der bliver noget ny festival... Det er et kommunalt arrangement og efter sammenlægningerne vil der sikker bliver overvejet på mange traditioner og omkostninger.

Personligt er jeg dog sikke rpå der vil blive en Dampfestival i 2008 og mit bud er den første fredag-lørdag-søndag i juli.

Men gå ind på www.dampfestival.dk og mail til folkene bag selve arrangamentet...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis