Badeværelse på bjælkelag

Kender nogle til Danogips gulvplader til badeværelse med klinker og gulvvarme.
Kan ikke finde en detaljeret anvisning på et badeværelsesprojekt.
Vi skal have gulvvarme (fjernevarme) og der skal klinker ovenpå.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det var også min første idé,
men vil gerne slippe for den tunge løsning.

Der er én på forummet der hedder Sune som har lavet den lette løsning, men jeg kan ikke finde hans mail.

Danogips har nogle gipsplader som underlag for klinker, men der står ikke så udførligt beskrevet omkring gulvvarme.
Hej

Prøv evt. at kigge på www.DEVI.dk.

Helle
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har selv lavet noget lignende. Men jeg valgte el gulv varme, suppleret med en almindelig radiator. El-gulv varme betegner jeg i dette tilfælde som "komfortvarme". Dvs det holder gulvet lunt, men det er radiatoren der reelt varmer rummet op. Dette fordi el-gulv varme som eneste rumopvarmning er for dyrt.
For at stabilisere det gamle bræddegulv, skruede jeg 22 mm gulvkrydsfiner ovenpå. På denne måde fik jeg et underlag stabilt nok til klinker.

Rækkefølgen var:
Gl gulvbrædder - 22 mm gulvkrydsfiner - vådrumfugtspærre - fliseklæb - elvarmenet - fliseklæb - klinker

Og ca midt på fladen og ud til væggen under det hele et metalrør til gulv termostatføleren.

klassikeren
undskyld

klassikeren
ja det er en Knauf GF-gulvplade 19mm.

Det ville bare være rart med en udførlig beskrivelse med billeder af hvordan det præcist skal laves. Eks. som Eftex´s svalehaleplader. Fin beskrivelse.
Har forhørt mig hos Danogips, men der er ikke lavet noget.

Men det virker da også noget mystisk hvis en 19mm plade skulle kunne gøre det ud for 80mm beton ??
Hej Morten.

De går ikke ud for at være 80 mm beton, men som et alternativ til gulvspånplader.
Forskellen er f.eks. at de ikke knirker, og skulle eftersigende ikke give så meget efter som gulvspån.

Jeg ved ikke om man kan lægge fliser ovenpå, men spørg dem. (altså ikke pladerne, men producenten)

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 13-03-2003).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis