Uheld med sølvrens!! :(

Hej..
Jeg er så uheldig at jeg er kommet til at spilde noget sølvrens ud over mit køkkenbord, som er af stål af en art.
Nu har det så givet nogle grimme sorte pletter på bordet som ikke kan tørres af, er der nogen der ved hvordan jeg slipper af med disse pletter!?

På forhånd tak!...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gætter på at det var en brugt sølvrens som indeholder en lille smule opløste sølv ( sølvioner). Når det kommer i kontakt med det mere ædle crom eller nikkel i den rustfri stål udfældes sølv. Ikke som et blankt lag , men som fintdelt sølv, ligesom på sortvide fotografier, hvor det sorte er sølv. En blanding af svovlsyre of kaliundicromat kan opløse det, men jeg tror ikke at vasken vil se godt ud efter den kur.

Du må kunnne pudse det væk med et fint slibemiddel og knofedt. Prøv gammeldags pudsekrem, eller et af specialmidlerne til rustfrit stål. Eventuelt Wienerkalk hvis du kan få fat i det.

Gammeldagt skurepulver er mere effektivt, men vil heller ikke pynte på vasken.
Det link handler om at fylde et hul op med tin, som vedkommende kalder sølvtin, og det er noget pladder. Man kan heller ikke lodde på rustfrit stål med mindre der bruges et specielt flusmiddel. Meget tyder på at manden aldrig har prøvet i praksis.

Spørgsmålet drejer sig heller ikke om at lukke et hul.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis