Slukker pludselig :S

HJÆLP!! Min computer slukker bare lige pludselig, nogle gange.. Det sker ret tit.. Jeg har prøvet at scanne den igennem for Virus og Spyware.. Men den finder ingen.. Og den gør det altid på, på de værste tidspunkter..

Hvis der er nogen som har det samme problem, og som ved hvordan man slipper af med det..

Så vær sød og hjælp mig smile

Mvh. Broholm
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke altid sikkert at du kan finde noget ved en scanning. Som udgangspunkt er det ofte for sent at installerer disse programmer, hvis du har fået virus eller spyware, hvorfor du skal foretage en scanning med nogle af de online værktøjer der findes (brug søge funktionen på google).

Ellers kan det meget vel være en defekt/slidt køler til CPU'en eller strømforsyningen der driller. Mange PC'er har en indbygget varmesikring og lukker ned ved for høj varme. Dette kan du måske se i BIOS informationen (under opstart, kan du måske trykke DEL, F1 eller INS, alt efter model og mærke)

God fornøjelse
Hej
Jeg har nogle gange oplevet at det er køleren på processoren, der ikke længere kører, eller er stoppet af støv. Dette bevirker at processoren bliver overophedet, og enten går i blå skærm eller slukker :-(
Hvis du kan køre et godt stykke tid, når du første gang tænder den, og herefter oplever det hyppigt, er her måske en idé ... En ny blæser koster en halvtredser, og er nem at skifte.
Hvis det ikke passer, må du sende lidt mere info, om hvad der præcist sker.

mvh Per
Prøv at tjekke hvor varm din cpu bliver. Som de andre skriver er det højst sandsynligt et varmeproblem.

Hent programmet Everest home edition. Det har jeg brugt en del. Det fortæller dig alt om din computer, eks temperaturer på harddisk, bundkort og cpu.

Googl´ det biggrin
Som de andre brugere nævner så kan det være din PC der bliver for varm, men dette vil også meget ofte give mange andre problemer. Så som at din PC "fryser" eller giver "BLÅ" skærm. Hvis ikke du har oplevet disse fejl vil jeg bestemt mene at det er din strømforsyning.

Du kan lave en hurtig test ved at pille side-panelet af kabinettet. Hvis den stadig lukker ned er det ikke varme.
ja, som de andre siger er det helt sikkert varmeproblemer. prøv at åbne kabinetet og se om blæseren er fyldt med støv og nullermænd.
Det plejer mange gange at være problemet, det kan også være fordi den står helt op ad en væg eller ligende.
Hej
Har prøvet noget lignende, det var mit grafikkort der blev for varmt. Det blev skiftet og problemet er løst (god undskyldning for at udskifte grafikkort)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis