Problem med tankning af diesel

Hej.

Jeg har nyligt købt min første dieselbil, en Renault Clio årg. 2002, som jeg er meget tilfreds med.
De få gange jeg har tanket irriterer det mig dog, at jeg skal passe morderligt på med pumpen, for det skummer meget gerne over og ud.

Noget jeg ikke har oplevet, når jeg tanker f.eks. Ford Transit og andre varevogne.
Diesel skummer, det ved jeg, men at jeg ligefrem er nødt til at køre på laveste blus med pumpen og næsten få slidgigt i fingrene, det kommer bag på mig.
Mig bekendt har jeg undgået ekstrahurtige lastvognspumper, og tankstationerne har været UNO X / Hydro-Texaco, Metax, OK.

Hvad kan der være galt?

Vh. Bo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ...irriterende. Hvad der er galt ved jeg ikke, men har du prøvet at dreje pistolen lidt i studsen på bilen når du fylder på ? Det har klaret det (nogen gange) for mig.
Yep - du kan ikke bare tanke som med benzin. Nogle tankstandere er bedre/dårligere end andre, nogle biler mere følsomme. Prøv at finde den rette position på pistolen, det burde gøre tricket.

Min Polo vil f.x. ikke have den proppet for langt ned, og Octaviaen skal lige drejes en anelse, for det går....

Mvh.

Jan R.
Tak for rådene. Det vil jeg prøve næste gang.

Vh. Bo
Hej igen.

Så har jeg tanket siden jeg nævnede mit problem sidst. Jeres gode råd virker meget fint. Jeg drejede studsen godt 100-110 grader mod uret og tankede fint.

Endnu en gang tak for råd.

Vh. Bo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis