Politikere som taler dårligt engelsk !

En tanke som jeg ofte gør mig, hvorfor snakkere så mange af vores politikere så elendigt engelsk, altså med alt for meget plat accent. Det jeg mener er, de er jo vores "ansigt" ud i den store verden, og når f.eks. Fogh snakker engelsk lyder det bare så grimt !

Ville det ikke være rimeligt hvis der var en vist niveau som man burde kunne forvente at de kunne tale engelsk på, de kunne jo tage nogle intensive engelsk kurser ?

Det er sådan at jeg får lyst til at råbe ARGHHHHHH!!!! når de står der i TV med deres lav-målede engelsk udtale.

Tag nu f.eks. Dronning Margrethe, hun snakker det tætteste på som jeg vil kalde perfekt engelsk. Her sidder man slet ikke og krummer tæer når hun taler engelsk.

Hvad mener I ?

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae.. Du har da ret i at mange politikere taler dårligt engelsk, men de er jo "almindelige" mennesker, med varierende skolebaggrund. I et demokrati er der jo ikke krav om en højere engelskeksamen for at stille op til folketinget.

Torben
ja - det lyder ikke for kønt nogle gange. MEN hvad med at se på indhold i stedet for form?????

Jeg vil hellere, at vores politikere bruger deres tid på at lave noget ordentligt, end at de præsenterer noget crap på perfekt udenlandsk. De udenlandske politikere kan som oftest kun 1 sprog.

Se det dog som en force, at VI KAN tale andre sprog. Jeg har dagligt kontakt til såvel tyskere og englændere, som er lede og kede af, at deres skoleuddannelse ikke prioriterer udenlandske sprog.

Mvh.

Jan R.
Før man kritiserer det engelske, så prøv dog at lytte til det danske, hvor det ofte er umuligt at høre forskel på om de taler om kræft eller kraft.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis