facade puds

Jeg skal have pudset (udvendig) ca. 35 m2 mur opbygget af lecablokke.
Jeg har en del Aalborg Basis cement, samt noget vådmørtel stående (jeg brugte til opmuringen af selve lecablokkene).

Hvordan skal jeg blande cementen til pudsen ? skal jeg bruge vådmørtlen eller blot tilsætte skarpt sand til cementen ? 1:3

PS. Jeg har studeret "aalborg's gør-det-selv" men er itvivl om en konkret svar da der tales om kalkcementmørtel m.v. (er min Aalborg basis cement det?) confused

Mange tak for et entydigt svar !
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Entydigt svar cool OK

Du blander dit skarpe sand med dit ålborg portland cement 3 dele sand til 1 del cement.
Tynd vælling - udkastes/ smaskes på væggen.
På lecavægge: først udkast, herefter puds.
Din kalkmørtel, som blev benyttet under opmuringen. bliver til kalkcementmørtel, når du tilsætter cementen.
-Følg herefter Ålborg Portlands anvisninger/ blandingsforhold-.

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Det var desværre ikke entydigt nok.

altså "3 del skarpt sand, 1 del aalborg basis cement" kastes på væggen = OK

HEREFTER ???

Bruges samme blanding til at pudse med ?

Glem Aalborg's blandings anvisninger !!!

jeg har aalborg basis cement, skarpt sand og vådmørtel. Hvordan blander jeg det til en vægpuds på leca (skal der ikke bruges sand) ??
Citat fra Carsten11

Det var desværre ikke entydig nok.

jeg har aalborg basis cement, skarpt sand og vådmørtel. Hvordan blander jeg det til en vægpuds på leca (skal der ikke bruges sand) ??


sad Ok.

13 dele vådmørtel og 1 del basis cement.

Her skal ikke bruges sand, det er her i mørtlen.
Du kan oparbejde en mørtel med yderligere sand. ( Men det besværliggør kun processen)

-Vil nødig, igen blive tvetydig-

retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis