Tegning af ridderborg legehus ønskes

Jeg har mange projekter jeg gerne vil have lavet i vores hus, bla. ny carport, forhave, bryggers, køkken og bad, men Rom blev jo ikke "drukket" på én dag biggrin,
men da vi er plejefamilie og lige har fået en lille dreng i fuldtidspleje, så tænkte jeg at jeg selvfølgelig også skulle have et legehus til den lille purk, men ikke et "piget" et, så vi tog en tur til World Kids mellem Sorø og Slagelse for at se på Legehuse, og der fandt vi en ridderborg vi syntes var perfekt, men..... de skal jo have over 5000,- for standardborgen, og så kommer alt tilbehøret ved siden af, så det mener jeg nu jeg kan gøre billigere da jeg godt kan bruge en hammer wink

Så sagens kerne er, jeg får nok ikke World Kids til at give mig en komplet tegning over deres ridderborg (...og de har vel også patent på den), men er der nogen der har forstand på at lave kopi'er af legehuse eller evt. har en tegning på hvordan man kreerer sådan en borg, så er jeg MEGET interesseret (gerne inden han skal konfirmeres wink)

Er også interesseret hvis nogen har eller kender en der har sådan en ridderborg i haven som jeg evt. måtte komme og tage nogle billeder af.

På forhånd tak.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af CSA (den 02-03-2003).]
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil foreslå, at du tager på biblioteket og låner nogle årgange af bladet 'Gør-det-selv'. Jeg kan huske at de flere gange har vist, hvordan man banker et legehus op (jeg kan ikke lige huske om der er en ridderborg imellem), så du bør kunne finde noget inspiration der. Nok så vigtigt, så kan du få en ide om, hvad der skal bruges af træ og hvad det koster - og dermed hvad du kan spare i forhold til den færdige løsning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej!

Ud fra det fine billede tror jeg godt at jeg kunne lave noget der ligner og jeg er ikke professionel. Det behøver ikke være målfast - så jeg vil foreslå at du kaster dig ud i det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for tilliden erikp, men jeg kan høre du ikke kender mig, for jeg er bestemt ikke "håndværkertypen", dvs. jeg ligner en, men er det langt fra blush), så jeg modtager stadig gerne tegninger ala IKEA-brugsanvisning, for så kan jeg nok godt hitte ud af det (joke)
Der i Skovse ved Slagelse, render De lige i bagdelen af en og lurer en af, eller kan du ikke lave nogle skjulte optagelser af det du skal bruge med et lille camera.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Hej PeterR !

God ide.....men er afprøvet, jeg havde et digitalkamera med, men "fruen i huset" var tilfældigvis ude på pladsen, og hun blev i nærheden hvis vi skulle have nogle spørgsmål vi ville have besvaret blush(...men ok, det er vist det man kalder god service, men altså ingen billeder den dag.

Jeg bor i St. Merløse omr. så det er ikke hver dag man tager til Slagelsekanten, men gad vide om andre har haft held med at tage billeder af husene dernede, eller er i alle håndværkere herinde, og bare kan den slags med legehuse som en selvfølge ? ;o), hvis det er tilfældet, så kom med et tilbud ang. pris og kom og lav det for mig, I er alle velkomne.
Du kan prøve at spørge i de lokale trælaster og byggemarkeder der findes på dine kanter.
Jeg har da fået tegninger af både carporte og skure hos den slags.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis