er mit æbletræ ved at gå ud?

jeg har for et par uger siden plantet et lille paradisæbletræ. træet er netop afblomstret, men en hel del blade er blevet gule og falder af - er det ved at gå ud? synes jeg har vandet det jævnt tit- nogen bud?

morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde samme problem men træet kom sig lige pludseligt. det kan være at det bare er "ved at falde til"
Hilsen
Tine
Det kan meget vel være fordi det er blevet plantet lidt for sent. Så får træet ikke næring nok at at holde alle bladene, og smider de blade det kan undvære. Næste år er rodnettet blevet bedre og træet vil sende den næring op som passer til antallet af blade.

Mvh Luffe.
tak nu er jeg rolig igensmile
Luffe,
Du er skrap til det der, er du gartner? Fedt at få forklaret grunden til at træet pludselig "kom sig".
Hilsen
Tine
Hej Purplefish,

Nej jeg er ikke gartner. Jeg er It konsulent.
Jeg er opvokset i et parcelhus og mine forældre lod mig hjælpe i haven når jeg havde lyst. I dag har jeg selv fået have og gjort nogle erfaringer og læst lidt i diverse havebøger og magasiner.
Men det vigtigste er nokat jeg har interessen.

Jeg håber I får et godt udbytte af jeres træer. Paradisæblegele smager pragtfuldt. Hvis nogen er interesseret har I opskriften her:


1 kg paradisæbler
2 dl vand

Pr. liter saft:
1 kg sukker
½ tsk atamonpulver

De vaskede og udskårne æbler samt vand bringes i kog.
Koges ved svag varme til æblerne har afgivet saft.
Hænges til afdrypning i en saftpose natten over. Det er vigtigt at de står natten over, da der er mest pektin i den sidste saft.
Saften måles og hældes tilbage i gryden og bringes i kog.
Sukker tilsættes og saften koges 5-10 minutter.
Skummes og tilsættes atamon.
Hældes på rene glas.
Tilbindes dagen efter.

Mvh Luffe.
Annonce
[Indlæg slettet]
Lidt dyre høm høm rundt om træet kan give det en bedre vækst. Jeg havde et lille birketræ der så skidt ud. 10 hæstepærer gjorde tricket.

MVH - en IT konsulent mere.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis