Kompressionsring

Hej, ved godt det måske er et lidt dumt spørgsmål, men hvordan faen monterer man kompressionsringe på et kobberrør?
har et 10 mm kobberrør med støttebøsninger i enderne, og skal så have sat en kompressionsring på hvert ende også - men 10 mm ompressionsringe, sidder ikke tæt sådan umiddelbart, så der er nok noget jeg har misset??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener, men med de "kompressionsringe" mener du så ikke skæreringe? i det tilfælde skal du selvfølgelig have støttebøsningerne i som du selv skriver. Derefter tager du omløberen eller muffe om du vil, stikker rører igennem hullet, stikker røret igennem skæreringen, stikker røret med støttebøsning og skærering ind i den fittings som du garanteret har de andre dele fra. skruer omløberen/muffen på, og spænder sammen til du ikke kan mere. Så har den konus der sidder i fittings'en presset skæreringen fast i kobberrøret, og støttebøsningen forhindret at røret kolapsede. Nu kan du skrue det af og på igen som det passer dig for at adskille rørene. Tag en side af gangen, det er nemmest. Var det svar på dit spørgsmål, eller er jeg helt forkert på den?
jep, det var lige det jeg skulle bruge. den havde jeg ike lige regnet ud smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis