Briggs & Stratton plæneklipper motor går ujævnt

Hej

Jeg har lige taget plæneklipepren frem fra vinterhiet, men nu da den skal
køre så går den meget ujævn, det er ligsom om at den går meget fed for
udstødningen er meget fed i det, den går heller ikke ved ret mange
omdrejninger.

Jeg har renset luftfilter og tændrør.
Jeg kan ikke finde nogen stilleskrue på kaburatoren, der er ligsom to fjedre
der holder to spjæld, flyttes disse så går den op i omdrejninger men stadig
meget fed/ujævn. På siden af kaburatoren sidder der en rød "knap" der skal
trykkes på to gange for at starte den, hvis der er nogen der kender denne
plæneklipper motor.

Håber nogle kan hjælpe, det er alm 92 blyfri den køre på.
PS der stod lidt i tanken fra sidste år - kan det være derfor?

Mvh

Per Olsen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Det er højst sandsynligt i membramen, der sidder mellem tank og "karburatoren", du skal finde fejlen. Den virker både som svømmer og strålespids i en normal karburator. Prøv at rense den eller købe en ny.

Vil fraråde dig at justere på fjedrene da de bestemmer hvor hurtigt motoren roterer og hvor kraftigt belastnings reguleringen skal virke. Det sidste kan godt bevirke at motoren går op og ned i omdregninger hele tiden.

Altid tøm tanken før du sætter grønthøsteren i vinterhi. Benzinen danner en gummiagti hinde der gør at membramen ikke fungerer ordenteligt, herunder giver de symtomer du beskriver.

Håber dette kan hjælpe dig ellers er du velkommen til at spørge igen.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Det lyder som om det er det samme problem jeg har
Er der en af jer der kan give lidt hjælp til at rense den ?
Jeg har nemlig virkeligt ikke en tøddel forstand på karburatorer confused

mvh
mrud
Ja det er det gamle bezin der laver numre med dig.
Øh er det ikke lidt sent du får plæneklipperen frem ??

V.h Håndværkeren
Undertegnede har en plæneklippper med Briggs og Stratton motor, har lige skiftet pakninger og primer. nu går den med alt for mange omdrejninger, nogen der har et bud på hvaad det skyldes? Defekte fjedre i givet fald for slapape eller strammee.
VH
ib
Annonce
Alt for mange omdrejninger, tyder nok mere på at den trækker falsk luft. Er du sikker på den er tæt i alle pakninger ?

Når vi er ved det, hvad bruger i andre til at rense "gummiagtig hinde" af membramen, hvis man er så uheldig ?

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Citat fra FunMan

Alt for mange omdrejninger, tyder nok mere på at den trækker falsk luft. Er du sikker på den er tæt i alle pakninger ?

Når vi er ved det, hvad bruger i andre til at rense "gummiagtig hinde" af membramen, hvis man er så uheldig ?


Celuse fortynder er et godt rense midel dog er der nogle pakninger fra den tid hvor der kun var blyholdig bensin der ikke er glade for det nogle kan svulme op.
Læg kaburato og andre dele i et Celuse natten over, husk at skylle dem godt.
Aluminium bliver meget blank og faktisk finere end nyt smør evnt. med syrefri oil eller andet, det bevare glansen længere

Mvh. Fussi.
Hej.
jeg har arbejde med disse maskiner i mange år
1.mit råd er tag benzintanken sammen karburatore skil det hele af og rens det.
PS: brug ikke det gamle benzin
Citat fra niss

Hej.
jeg har arbejde med disse maskiner i mange år
1.mit råd er tag benzintanken sammen karburatore skil det hele af og rens det.
PS: brug ikke det gamle benzin

Jo jo Niss så har du vel også erfaring med at nå benzin fordamper bliver der noget der ligner fernis rester tilbage, og dem har jeg haft de bedste erfaringer med af fjerne med celluloce.
Nu har jeg rodet med min Stiga med Briggs & Stratton - havde det samme problem med at køre ujævnt og med for fed blanding, men problemet opstod her midt i sæsonen. Vi har kun et lille frimærke til plæne, så vi bruger ikke mere en to-tre tankfulde i sæsonen. Men den startede fint!
Har haft luftfilter af og renset det, nyt benzin på og renset tændrør. Intet hjalp, den spyttede og hakkede stadig i det og tændte kun hver 6. omdrejning eller så. Var bange for at den var slidt i cylinderen, for der var overtryk i krumtaphuset (oliedækslet hoppede, når det var løsnet).
Læste så tråden her og pillede karburatoren af og så at den tynde membran (næsten samme form som selve gummipakningen) var lidt deform. Har haft det samme problem med gammel benzin og gummimembraner på en gammel BMW MC med Bing karburatorer.
Jeg rensede den så med bremserenser på spraydåse, gik fint. Lagde den til tørre under en halogenlampe og monterede den så igen - og vupti: Den gik så rolig som en ny!
Tak for de gode råd, længe leve internet og forum!!!

... er sq da til at finde ud af...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis