skype som eneste telefon?

Jeg er ved at flytte fra provinsen i Sydfyn til det Indre København. Tænkte det måske var en god mulighed for at revurdere min teleløsning.

I øjeblikket er jeg hos TDC, både som tele og internet kunde. Jeg har bredbånd 128/512. Når jeg har brugt mit headset som skype telefon, har det fungeret nogenlunde. Nogengange er forbindelsen dog forsvundet. Skal dog siges at TDC har repareret min telefon forbindelse har forleden fordi signalet var dårligt, og jeg har ikke rigtig haft mulighed for at teste det ordentligt. Kan problemerne være fordi:
1. forbindelsen er for langsom
2. billigt headset

Jeg overvejer om man skulle investere i en decideret Skype telefon og droppe det traditionelle telefon abonnement. Fordelen er, at vi ringer meget til udlandet, og vi bruger normalt telefon kort, som vi køber nede i kiosken. En skype løsning ville umiddelbart være billigere og nemmere.

Er det en god løsning?
Hvor hurtig skal forbindelsen i givet fald være?
Nogen selskaber der ER/ER IKKE anbefalelsesværdige?
Er der problemer med at bruge trådløst netværk?

Sidste spørgsmål: Er skype det samme som IP-telefoni, som jo har haft en ret hård fødsel.

Alle erfaringer modtages med tak.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, Skype er IP telefoni, og er derfor også meget billige da det koster dem det samme om du ringer til din nabo eller du ringer til en fætter i Australien.
Jeg ville ikke vælge at bruge telefonen på et trådløst netværk, da mange af de trådløse netværk man køber idag bare ikke er stabile nok og de resikere at miste forbindelsen ved længere samtaler.
Jeg satser på at du har skrevet forkert ved din forbindelse og at du har 512/128kbit hvilket skulle være rigeligt til at få en telefon forbindelse til at køre, men henter du musik/film og lign. kan dette have indpagt på din samtale.
vælger du at skifte helt til Skype skal du huske at købe et nummer hos dem, så der kan ringes til dig fra almene telefoner eller resikere du at afskære dig fra opkald du gerne vil have (f.eks. hvis der er sket familie medlemmer noget eller lign.)
hejsa


jeg bruger voipbuster da man kan ringe gratis til mange nr rundt omkring i hele verden...køre også trådløs netværk og har ikke prøvet at blive smidt af endnu.... med voipbuster ringer han til den alm tlf der som regl er i huset og ikke kun computer til computer.men computer til alm tlf i den ande ende....
prøv og kikke på "voipbuster.com" kan jo være det er noget for andre...ps der skal indbetales 10 euro på en konto inden det funker....men så syntes jeg også det køre


mvh tobak
Hej,

512/128 betyder 512 download og 128 upload.
Jeg bruger selv Skype (bor i udlandet) og holder kontakten ved lige med
familien og venner i DK med programmet og en 1 MB forbindelse. Det virker fint , hvis du har en tilpas hurtig forbindelse. Noget familie i DK havde 128 upload og det var ikke nok. Det gav hakket tale og udfald.

Specielt skal du være opmærksom på, hvilken foirbindelse du har, hvis du vælger at anvende billedtelefoni med Skype. Det kræver ekstra.

Den førnævnte families forbindelse er i et netværk med andre fællesantennebrugere. Det virker fint, så længe der ikke trækkes for meget på forbindelsen af andre brugere, men i weekends m.v. hvor mange er på nettet, er der stadig problemer, selvom de nu har opgraderet til 256 !

Vær i øvrigt lidt påpasselig med at vælge Skype Out. Det gjorde jeg og fik lænset min konto for 15 € . Det samme er sket for andre brugere jeg kender. Nu anvender jeg udelukkende PC-PC forbindelsen i Skype.

Kan varmt anbefales med den rette forbindelse og et godt headset.

Ville dog aldrig undvære min alm tlf. Samt mobilos. Men det er vel et temperamentsspørgsmål.

P.S. I øvrigt flytter man da ikke fra Fyn :-)

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
[INDENT]
[INDENT]Hej pegazuz

Skype er på mange måder et udemærket valg, men der er nogle ting du skal være opmærksom på inden du satser alt på skype.
1 : Du skal købe et Skype in tlfnr.
2 : Du skal have en Skypetelefon (eller et hedset)
3 : Du skal have computeren tændt for at folk kan ringe til dig.
Skype har vidre den fordel at der bruges forholdsvis lille båndbredde når man snakker sammen (iøvrigt beregner skype ikke opkaldsafgift kun for taletid til fastnettelefon) og hvis du skal bruge skype til at ringe til fastnettelefoner, så skal du indbetale et beløb, og det skal du bruge af løbende, for hvis kontoen har været ubenyttet i 180 dage, så 0-stilles den.
Skype er let at bruge og gratis fra pc til pc (så kan du jo altid ringe til fastnettelefonen og bede om at få tændt pcen op så i kan tale gratis over pc-pc)

Disse løsninger kræver en ATA (Analog Telefon Adaptor) og har den fordel at det ikke er nødvendigt at pc´en er tændt for at der kan ringes til dig.
Du kan bruge din almindelige telefon i en ATA (ATA´en koster typisk 450 - 800 kr)
Der er rigtigt mange voip (internettelefoni) løsninger på markedet iøjeblikket og for at give et overblik over hvilken løsning der er bedst for dig, så kan du klikke ind på: http://www.voip-user.dk/news.php og oprette dig som bruger og downloade Thomas Clausens prisguide. I den guide står der om de fleste danske voip-udbydere og guiden er et regneark hvor du kan indtaste dit telefonibehov og straks beregner regnearket hvad prisen er hos de enkelte udbydere.
Hvis du har særlige behov for telefoni til udlandet, så er der næsten altid til at finde en meget billig løsning.

Du er velkommen til at spørge, hvis de forhold jeg beskriver virker som tågesnak ;-)

[/INDENT]
[/INDENT]
Vi bruger også skype og ringer til udlandet. Vi har aldrig oplevet at miste penge fra kontoen. Det koster ikke desamme lige meget hvem man ringer til. Nogle er dyere end andre og der koster ofte extra at ringe til mobil. Det er længe siden jeg har set på prislisten. Det kan jo være laver om.

Vi har tdc, til at starte med hakkede det lidt, men efter vi fik en hurtigere linie er det blevet godt. Men det kan jo også være opdateringer der har været med til at forbedre kvaliteten.

Du kan altid lave et test opkald, for at køre din kvalitet. under lyd instillinger.
Hej Pegazuz

Et svært valg at vælge det rigtige selskab og den rigtige løsning.

1. Trådløst netværk kan være ustabilt, men det er KUN afhængig af dit hardware. Du skal ikke lade din beslutning om telefonselskab eller om hvorvidt du vil have IP telefoni være afhængig om du har trådløst netværk. Du kan hvis du oplever udfald sætte et "almindelig" netværkskabel i din pc/laptop.

2. Kig ind på dette link http://gratissip.dk/backend/PrisSammenligning.php, de har en prisguide baseret på hvilken telefonkultur du har. Ringer du meget til USA via IP telefoni, fastnet, mobil osv. Alkt dette kan beregnes vis deres hjemmeside.
3. Lad være med at købe udstyr før du har valgt en udbyder, tit tilbyder disse udbydere en startpakke, telefon, kabler osv.

Henrik B. Hansen
Da jeg kun har en 512/128 forbindelse, kan det meget vel have været årsagen til, at samtalerne er faldet ud engang imellem. Jeg vil for fremtiden vælge en hurtigere forbindelse.

Jeg har snakket med et par mennesker, som siger, at man generelt skal holde sig fra IP-telefoni, da der stadig er store problemer med at få det til at fungere ordentligt. Det kan godt være, at det er blevet bedre med tiden, men jeg tror ikke jeg magter at skulle døje med noget, som virker halvdelen af tiden. Jeg tror jeg p.t. vælger ikke at ville arbejde med IP.

Som situationen er, så tror jeg at jeg vil have en god internet forbindelse, så jeg KAN køre gode skype samtaler, hvis jeg vil.

Et spørgsmål:

- hvis man køber en ATA og et skype-telefon nummer, kan man så tilslutte sin egen telefon og ringe på skypepræmisser uden at have computeren tændt?

Planen er at tilmelde mig Tele2 med en 512/512 forbindelse. Burde det ikke være nok til at kunne sikre en nogenlunde skype-forbindelse. Derudover vil jeg nok tilmelde en almindelig telefon. Hvis det så viser sig, at skype virker perfekt med den nye forbindelse med mit nuværende headset, vil jeg måske prøve at købe en skype telefon for at se om den rent faktisk kan erstatte en rigtig telefon uden problemer. Hvis det så også virker, så vil jeg afmelde den almindelige telefon og benytte en skype telefon.

Hvordan lyder det?
Hej Pegazuz

En ATA er ikke til at bruge sammen med skype, den kan udelukkende bruges sammen med almindelig ip-telefoni. Der er endnu ikke (så vidt jeg ved) nogen adapter der kan bruges i forbindelse med skype på markedet. Så hvis du vælger skype skal din pc være tændt hele tiden (Det kan iøvrigt være et problem at høre når nogen ringer til dig på skype)

Din internetforbindelse på 512/128 burde være nok til både almindelig ip-telefoni og skype. Men måske burde du teste din forbindelse for pakketab (da lydudfaldet skyldes at ikke alle pakker når rettidigt frem). Du kan prøve at downloade programmet TPTEST: http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp
og køre det, hvis du kopier loggen og lægger den herind, så vil jeg gerne kommentere den for dig. Det bedste resultat får du hvis du vælger avancerede indstillinger - vælger ful duples - 10 sek - pakkestørelse 160 - og 200 pakker pr sek. og kører testen derfra. Loggen kopieres ved hjelp af genvejstalten "ctrl + a" og "ctrl + c", og når du igen skal sætte loggen ind trykker du "ctrl + v"

Hvis du har anden aktivitet på internettet samtidig med at du taler (skype eller normal ip-telefoni) så vil det påvirke lyden. Særligt slemt er det hvis du bruger p2p programmer eller laver anden form for download for "fuld hammer "

mvh Anders

Ps. Min internetforbindelse er 1024/512 og er først for nyligt blevet at en sådan kvalitet at jeg kan benytte ip-telefoni og skype. Jeg havde store problemer med pakketab (udp pakkerne)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis