Hvilken træbeskyttelse?

Hej,

vi er netop blive husejere og til vores hus er der en garage lavet delvis i sten og trykimprægneret træ.

Den er lavet i 2004 og træet ser ikke ud til at være behandlet tidligere, så det vil vi have gjort nu.

Som for det meste så tæller økonomien jo ind, så vi vil gerne have jeres hjælp til hvilken type træbeskyttelse vi skal vælge, så vi ikke køber dyrere end højst nødvendig.

Vi vil gerne have så vi kan se årene igennem - evt. i nød, men aner ikke hvad vi skal købe, da der er meget at vælge i mellem - også store prisforskelle.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Dorthe & Lasse
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Mågevej

Hej,

vi er netop blive husejere og til vores hus er der en garage lavet delvis i sten og trykimprægneret træ.

Den er lavet i 2004 og træet ser ikke ud til at være behandlet tidligere, så det vil vi have gjort nu.

Som for det meste så tæller økonomien jo ind, så vi vil gerne have jeres hjælp til hvilken type træbeskyttelse vi skal vælge, så vi ikke køber dyrere end højst nødvendig.

Vi vil gerne have så vi kan se årene igennem - evt. i nød, men aner ikke hvad vi skal købe, da der er meget at vælge i mellem - også store prisforskelle.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Dorthe & Lasse


Det er sådan set også en hvepserede i der stikker frem, der er lige så mange meninger om den rigtige træbeskyttelse som der er sand på stranden.
Mit råd vil derfor bare værer hold jer meget langt væk fra de billige som kan fåes i Netto, Fakta og Jem & Fix.
Og så er min erfaring at træbeskyttelse SKAL være på olie base, ikke noget vand fave her tak.

V.h Håndværkeren smile
Hejsa - og til lykke med huset!

Prøv at bruge søgefunktionen her på siden, så vil I - som håndværkeren nævner - se mange forskellige holdninger til og erfaringer med træbeskyttelse.

Til trykimprægneret træ skal der efter sigende et relativt stort olieindhold i produktet, for at modvirke udtørringen af de salte, der er i tryk-imprægneringsvæsken. Gori har bl.a. en særlig olie til trykimprægneret træ.

Min erfaring er, at for billigt købt er dyrt - og især besværligt - i længden.
Men dan Jer jeres egen mening!!!

Mvh.

Jan R.
Citat fra Håndværkeren

Det er sådan set også en hvepserede i der stikker frem, der er lige så mange meninger om den rigtige træbeskyttelse som der er sand på stranden.
Mit råd vil derfor bare værer hold jer meget langt væk fra de billige som kan fåes i Netto, Fakta og Jem & Fix.
Og så er min erfaring at træbeskyttelse SKAL være på olie base, ikke noget vand fave her tak.

V.h Håndværkeren smile


Hej

Jeg er helt enig, hold jer fra dem.......
Jeg selv har kun gode erfaringer med Pinotex Solid på terpentinbase.
Det er godt nok temmelig pebret, men ser også nymalet ud i lang tid.
Det er godt nok heldækkende og man kan ikke se træets årer igennem det, men det mener jeg man kan på andre af Pinotex´s produkter.

Hilsen Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Tag den gode heldækkende i stedet for en laserende (gennemsigtige).

Den dækkende maling beskytter nemlig træet mod sollyset, hvilket er godt.

Du slipper for at vedligeholde ofte, hvis du vælger en god dyrere maling.

Jeg måtte engang male stuen 3 gange for at få det billige skidt jeg havde købt, til at dække. Så ville det have været billigere .......

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også