Formmail

Der skulle vel ikke være en som har forstand på formmail..

Jeg har lavet en formmail i html/perl og vil gerne kunne vedhæfte 2 billeder..

Problemet er så, at når jeg tester den, så viser den kun stien til hvor billederne ligger på ens computer..alt andet i mailen er som det skal være..

Kan man ikke lave det i php...

Formmailen skal bruges til, at folk via min hjemmeside, kan indsende en annonce og 2 vedhæftede billeder som så sendes til min mailadr...

Måske der findes en anden metode at gøre det på..

På forhånd tak..


Med venlig hilsen


@nn
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra @nn

Der skulle vel ikke være en som har forstand på formmail..

Jeg har lavet en formmail i html/perl og vil gerne kunne vedhæfte 2 billeder..

Problemet er så, at når jeg tester den, så viser den kun stien til hvor billederne ligger på ens computer..alt andet i mailen er som det skal være..

Kan man ikke lave det i php...

Formmailen skal bruges til, at folk via min hjemmeside, kan indsende en annonce og 2 vedhæftede billeder som så sendes til min mailadr...

Måske der findes en anden metode at gøre det på..

På forhånd tak..


Hej

Her er to links som forklarer hvordan man sender emails med attachements i PHP.

http://www.theukwebdesigncompany.com/articles/php-file-attachments.php (Med classes)
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/834 (Længere forklaring)

MVH

Henrik B. Hansen
Hej nn

Jeg kan se at din kode er lavet i frontpage og din bemærkning om by i Rusland, at du ikke er helt ferm til dynamisk hjemmeside programmering.

Jeg vil anbefale dig at skifte til Adobe/Macromedia Dreamweaver til at lave hjemmesider. Minder en del om frontpage, men er lidt mere avanceret.

Der findes en masse "add on" programmer / Extensions til dreamweaver som gør det legene let at fx. uploade billeder osv. Extensions findes som købe/gratis tilføjelser.

DMXZone har lavet en masse nyttige extension som jeg varmt kan anbefale. Jeg tilføjer et link til billede uploads i ASP udgave, den findes på samme hjemmeside i en PHP version.

http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=12064

Du kan online købe både Dreamweaver og exstensions. Jeg benytter selv www.interaktonline.com s extensions. De er ret gode hvis man benytter databaser. De kommer snart med en extension MX Collection 4.0 hvor man kan uploade flere billeder på en gang.

Ovenstående findes i en MX kollektion 3.0 som kan sende vedhæftede filer via e-mail, og som du skriver kan du godt få oploadet billederne.

Du må endelig sige til hvis du skal have yderligere hjælp.

Henrik B. Hansen
hej aab163

Du skal have tusind tak for dine gode forslag.. wink

Nu havde jeg ikke tænkt mig at skulle investere i nogle programmer for at kunne vedhæfte 2 billeder.. biggrin

Er lidt nysgerrig, arbejder du med programering i det daglige, eller er det en hobby...???
Du virker som har du en del forstand på det..

Jeg har gået på webdesigner skole, og har lært at arbejde i adope photoshop, (bruger nu Paint Shop Pro og frontpage..
Jeg er yderst tilfreds med frontpage, den kan det jeg har brug for.

Jeg har gang i så mange ting og har pt ikke tid til at gå i gang med at skulle lære noget nyt.. vil tage alt for lang tid..

Jeg vil gemme dine link, hvis jeg en dag får lyst til at prøve at kaste mig ud i det.. kan jo starte med at hente dreamweaver i 30 dage, for at se om det er noget jeg kan arbejde i..


Med venlig hilsen


@nn
Hej nn

Du er velkommen.

Ked af at jeg ikke kan hjælpe dig mere, men uploads af billeder og videresende dem som vedhæftet filer er ikke lige det nemmeste at forklare.


Og jo min "oprindelige" baggrund er programmør, men nu arbejder jeg som IT konsulent. Jeg har dog et par enkelte freelance opgaver hvor jeg skal lave nogle dynamiske hjemmesider.

Jeg har dog lige den modsatte holdning, jeg vil hele tiden lære noget nyt. Men jeg kender godt til det der med tiden wink

Henrik B. Hansen
Hej aab163

Jeg har sandelig også samme holdning, med at jeg vil lære noget nyt hele tiden..
Derfor jeg ikke har tid, til at påbegynde endnu noget nyt..
Er lige gået igang med at lære at lave mine egne scripts..
Så når det kursus er overstået, så kaster jeg mig over noget nyt.

Jeg er selvlært i html, og jeg helmer ikke før jeg har lært det jeg har sat mig for...

Elsker nye udfordringer...

Dog syntes jeg at php, er i et sprog, som er sværere at forstå..
Måske det jeg lærer at lave mine egne scripts, kan give mig en bedre viden i det..

Laver du formmail med attachment som jeg søger ....??? hvis ja, hvad koster det at få lavet..


Med venlig hilsen


@nn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis