Virus Win-spy

Jeg er den heldige ejer af en viruspå min computer med XP monteret.

Den viser en ikon nederst tilhøjre, hvor de andre små ikoner er for software der tilsluttes ved start.

Ikonet viser overdelen af silhuet af en mand med bowler, og når man kører curser hen på den står der:
Win-Spy shareware
Icon wil not appear on Retail version

Man kan ikke trykke på den heller ikke højreklikke og den står ikke i startmenuen.
Den fylder den virtuelle hukommelse op over nogle timer, men gør vist ikke andre skader, men irriterende er det.

Jeg har McAfee monteret som efter opdatering ikke finder noget, og jeg har prøvet i fejlsikret tilstand at køre Lavasoft's Add-aware uden resultat. Sidstnævnte kan ikke starte op i normal tilstand men starter vinduet der så forsvinder.

Kan nogen sige hvad jeg så skal gøre?

Har forresten også prøvet et program der hedder reg-clean.

Mvh. JørgenE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen.
Du kunne f.eks. smutte ind på www.spywarefri.dk ligesom alle andre gør, når det driller.
De har nogle fine onlinescanner til fri afbenyttelse og klarer det ikke problemet sidder der eksperter parat.
Gratis til privat pc.

Sniffer  
Tak til jer begge.

Problemet blev at jeg ikke kunne indlæse noget program incl. Anders forslag. Heller ikke i fejlsikret tilstand.

McAfee løste pluseligt problemet efter at jeg genstartede (igen,igen) og fandt virusen bestående af 5-6 filer med et win i starten af navnet. Derefter var alt ok. igen.

Nu er Anders program indlæst, så jeg måske får fat i et nyt bæst når nogle synes min PC trænger til lidt motion.

Mvh. JørgenE
Hej alle,

Tidligere havde jeg af og til de samme spyware problemer. Og brugte oceaner af tid på at fjerne dem manuelt fra bl.a. registreringsdatabasen, system 32, m.v.

Det blev jeg lidt træt af.

Jeg løste problemet og kan anbefale andre at gøre det samme:

- Lad Microsoft opdatere din Windows version automatisk (XP SP2 samt div. løbende opdateringer). Så har du altid de seneste sikkerhedsopdateringer på PCen.

- Smut ind på http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5 og tilmeld dig, samt download deres gratis virusscanner. Den opdateres løbende via nettet og henter nye versioner, definitioner m.v. når du er online.

- Køb programmet "Spysweeper" for ca. 225 kr. (For 2 år) Det er et program der overvåger alt hvad der foregår på PC en. Hvis der forsøges at infiltrere din PC, kommer programmet op med en advarsel før det sker. Du kan så afvise forsøget. Programmet husker også tidligere forsøg og afviser disse, uden at du behøver at gribe ind. Kan findes på www.webroot.com. I øvrigt er det blevet udråbt til et af de bedste, om ikke det bedste spy- og adware fjerner program på markedet.

Og nej, jeg har ikke nogle økonomiske interesser i foretagendet.
Dette er bare en beskrivelse af hvad jeg gjorde for at slippe for den slags.

Men prøv selv deres gratis online scan og se om ikke der skulle være et eller andet pop-up, eller adware på din PC, før du beslutter dig for et evt. køb.

Flere af mine bekendte har fået deres PC på ret køl igen, f.eks. hvis den var blevet lidt langsom når man surfede, ved hjælp af dette produkt.

For lidt over 100 Kr. om året slipper jeg så for at sidde og jage virus og spyware på min PC. Det er rigtigt fedt.

Har kørt med ovennævnte koncept i over 2 år og har ikke haft virus eller andet snavs siden da :p ..... dejligt !

Go´ fornøjelse...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej

Generelt som vi kan se fra indlæggene så er der mange spyware scanner/fjerner programmer som man kan købe sig fattig i. Der er ingen grund til at invistere i et købe produkt, de gratis programmer som findes på internettet er lige så gode som de dyre købe produkter.

Det er meget svært for den novice PC bruger at fjerne virus og spyware fra en allerede inficeret computer (programmer som spolere glæden ved at eje en pc). Sidstnævnte lægger blokkere, eller på dansk, en spære ind så man ikke kan installere programmer (adware spyfjernere).

Et spyware program (hvis de er godt lavet!!!) er lavet således at hvis du prøver at fx. installere lavasoft's adaware programmet, som netop skal fjerne et spyware program, så stopper den installationen.

Din eneste mulighed er i denne situation at stoppe opstarten af et spyware eller et onsindet virus program. Her er så 1000 kroners spørgsmålet hvordan gør man så det? Jeg ved det, men der er mange forskellige metoder og dette er afhængig af typen af angreb.

Jeg benytter selv (som eneste standard beskyttelse) Mcafee antivirus. Dette er tilstrækkeligt! Man benytter kun adaware scannere hvis man har mistanke eller ved man har et angreb.
Jeg har arbejdet med computere i 12 år og har aldrig, aldrig haft brug for adaware scanner på min egen pc.

Det enste det handler om!!!! Ha' en opdateret virus scanner og sund fornuft på internettet - Start aldrig programmer som du er usikker på!

Henrik B. Hansen
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis