skillevæg i multiplader

Hejsa!

Jeg skal have bygget en skillevæg der cirka måler 3x2,3. I væggen skal der være en dør.

oprindeligt var det min plan at bygge væggen i gipsplader, men har nu besluttet at det er meget lettere og i tråd med den resterende del af huset, hvis jeg bygger med multiplader. Jeg har bare overhovedet ingen erfaring med multiplader men mon ikke det går hvis jeg bruger den nødvendige tid. smile

Har dog lige et par spørgsmål:

1. der skal en dør i skillevæggen. Jeg køber en overligger hertil men hvor meget skal den støtte på sidevæggene. Er en 30-40 cm nok? For god ordens skyld skal det nævnes at der ikke er tale om en bærende væg.

2. bølgesøm....eller hvad de nu hedder. Hvordan pokker bruger man dem? Jeg har svært ved at forestille mig at man slår dem i som traditionelle som da pladerne da så må skride. Skære man en rille og sætter dem deri og så smider en gang lim ned til dem?

3. på begge sider er der vægge i multiplader. Kan jeg uden problemer murer dem sammen og skal der evt. en skrue eller lign. mellem de nye plader og den eksisterende væg?

4. er det korrekt forstået at jeg skal bruge fjedrebeslag mellem spær og den nye væg eller er det ligegyldigt når væggen ikke skal være bærende og derfor ikke behøves at støtte på spærene men f.eks. have 20 mm luft?

5. alt det som jeg ikke har taget højde for i ovenstående biggrin biggrin
Mvh

Boso
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du finder svar på dine spørgsmål her : http://www.hhcelcon.dk/

Der burde være en masse indlæg om emnet, så prøv også at søge.
hej knaldperle!

Det var sgu noget information jeg kunne bruge til noget! Antager at det bare skal have en gang lim og så ellers "stables" som man ønsker smile

ErikP: har skam været forbi nævnte hjemmeside, men synes ikke at den er særlig konkret - hvilket nok er naturligt nok. ....eller også kigger jeg bare de forkerte steder smile smile
Skillevæggens samling med øvrige vægge, er der noget jeg skal være opmærksom på der......eller rettere, hvorledes laves det konkret smile smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis