Stillads til malerarbejde

Jeg skal snart i gang med at have fuldspartlet og malet min entre og trappeopgang til 1. sal. Mit problem er bare, at der er små 6 meter til loftet, skrå loft på den ene side og en snoet trappe hele vejen nedenunder, bortset fra et lille repos på 1x1 meter efter de første 2 trin. Jeg har derfor ikke mulighed for at opstille et normalt billigt byggemarkedsstillads (som jo iøvrigt heller ikke er højt nok). Jeg kan heller ikke stå på en stige, da den vil komme til at stå for skråt, hvis den skal støtte på nogle af de lige trappetrin. I øvrigt er det heller ikke fedt at skulle fuldspartle mens man balancerer på en stige i 5-6 meters højde.

Så - hvad er løsningen? Kan man for en rimelig pris leje høje stilladser til indendørs brug, hvor benene kan justeres efter at skulle stå på en trappe - dvs i 3-4 forskellige højder.

Eller kan man måske leje en fiks lille lift, der kan bruges indenfor?

/Jan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan,

Gid jeg kunne svare dig på dine spørgsmål. Det ville betyde at jeg snart var færdig med et tilsvarende projekt. Jeg skal dog først have sat isolering og gipsplader op, inden jeg kan spartle og male.

Mvh Luffe.
Hej Jan.
Nu kan du starte med at synge: jae de penge, jae de penge, de er til bekymring for for fattig som for rig, en gang sunget af Preben Uglebjeerg.
Men hvad tror du der er det sjoveste, at gå og nyde synet af et veludført selvgjort arbejde, eller sidde i en kørestol og betragte arbejdet blive færdiggjort af en håndværker, efter at være skvattet ned, fordi du lige ville spare det professionelt opstillede stilads !
Ja jeg spør bare ?

V.h Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Håndværkeren,

Det var sådan set også den vurdering jeg havde foretaget. Pengene er mindre betydende.
Det er bare ikke lykkedes mig at finde steder hvor de udlejer og opstiller ordentlige stilladser indendøre, så jeg var ved at være bange for, at det bare var mig der var en kylling. Jeg kan finde masser af udlejning af lifte og stilladser, men det ser altsammen ud til at være til udendørs brug. Men så må jeg jo bare lede videre.

/Jan
Nu har jeg skrevet til et af de store stilladsfirmaer i nabolaget. Så håber jeg ikke at de dør af grin over mit relativt lille projekt.

/Jan
Citat fra conqueror

Nu har jeg skrevet til et af de store stilladsfirmaer i nabolaget. Så håber jeg ikke at de dør af grin over mit relativt lille projekt.

/Jan

Hej Jan.
Det tror jeg ikke de gør, men du skal nok ringe til dem for at få en aftale. De har som regel travlt på denne tid af året, så en mail kan hurtigt smutte for dem.

Held og lykke med projektet.

V.h Håndværkeren smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Med nogle ordentlige reglar og en omgang skruer kan du bygge et ordentligt stillads der holder..
Når man tænker sig om er det ikke så svært og reglar koster 10,- / meter eller deromkring... Så udgiften er ikke alverden.

MVH Njord
Hej Håndværkeren,

De har faktisk allerede svaret fra Helge Frandsen A/S, og med en løsning der nok kan bruges. Et højt, smalt rullestillads med individuelt indstillelige ben. Og for 130 pr dag lyder det som en glimrende løsning.

/Jan
Hej Njord,

Løsningen med selv at bygge noget have jeg overvejet, men da jeg har brug for at arbejde i flere højder på 3 vægge, og skal gennem 3 arbejdsgange på alle væggene, så vil noget der er alt for "sammentømret" være uhensigtsmæssigt. Det kunne bedre gå hvis der blot var tale om at lave een fast platform.

/Jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også