HÆÆÆLPP 25HK Yamha påhængsmotor!!!

Hej alle håber virlelig i kan hjælpe mig.......


Jeg har en 25HK yamaha påhængs motor 2 takter fra 87 vil jeg tro....

Problemet er at når jeg starter den går den fint i et min. eller to .... så begynder den at hoste osv... og så går den ud.....???

Så når jeg pumper igen giver den lidt choker køre den igen lidt.....????


Har gjort tænderør rene... der er perfekt gnist ...har renset kaburator osv... men det hjælper stadigvæk ikke med problemet..

Pumpen er ny til benzintanken osv.... sidste år virkede den perfekt og nu det her efter den har stået i min garage i 5mdr....????? hvad kan problemet være...... håber virklig i kan hjælpe mig med dette....



Med venlig hilsen Sini
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sini.
Jeg kan da forsøge, så kan det jo være du også for andre bud.
Problemet er i følge din egen forklaring benzinmangel. Læg mærke til, hvad der sker med bolden. Bliver den suget flad, er røret, som går ned i tanken, sandsynligvis stoppet en del. Hvis bolden ikke biver lidt slap i det, kunne det tyde på et hul på slangen, man ser tit en revne, hvor den sidder på tanken.
Et par startbud.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har samme problem... også med en Yamaha 25hk (alt efter om det er samme model årgang osv)

Men !
often sidder der en benzin membran (pumpe) ved benzin indtaget, simpelhen for at få ekstra hjælp til at suge passene tempo ind. Denne membran kan "punktere" - Hvis du har renset karborator og lign ..og du kan få liv i den ved at manuelt pumpe benzin ind ..Ville jeg tro problemet var der !

lad os høre fra dig igen

vh.
Christian
Citat fra Christian - kbh

Jeg har samme problem... også med en Yamaha 25hk (alt efter om det er samme model årgang osv)

Men !
often sidder der en benzin membran (pumpe) ved benzin indtaget, simpelhen for at få ekstra hjælp til at suge passene tempo ind. Denne membran kan "punktere" - Hvis du har renset karborator og lign ..og du kan få liv i den ved at manuelt pumpe benzin ind ..Ville jeg tro problemet var der !

lad os høre fra dig igen

vh.
Christian
nu skal jo passe på ikke at korrigere folk, men den pumpe er ikke ekstra hjælp, den er faktisk den eneste. Og den skal fylde svømmerhuset, til nålen lukker. Men du har ret i det med membranen, der blev dog nævnt, at pumpen var ny. Der er også et filter i pumpen, som kan være beskidt, hvis du har været lidt lemfældig med din tank,
og så har blyfri benzin en væsentlig kortere levetid, faktisk i.flg. eksperter, kun 3 måneder, men det har jeg aldrig haft problemer med. For at kontrollere din pumpe, kan du gøre følgende. Start din motor, slå et knæk på slangen, tæt på tanken, bliver bolden suget flad, er pumpen ok.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej alle og tak for de gode råd..... det endte med at det var mibramen der slulle lige skulle smøres lidt på så kørete den fint igen..... men men men


Efter den havde kørt i 15min sat termostaten sig fast og så røg de lameller sig en tur.... så nu har jeg skildt den af og venter på nogle dele til den....

Er der nogle ting jeg skal tag højde for når jeg sætter den nye lammel i?????


Med venlig hilsner


Sini M
Citat fra sini

Hej alle og tak for de gode råd..... det endte med at det var mibramen der slulle lige skulle smøres lidt på så kørete den fint igen..... men men men


Efter den havde kørt i 15min sat termostaten sig fast og så røg de lameller sig en tur.... så nu har jeg skildt den af og venter på nogle dele til den....

Er der nogle ting jeg skal tag højde for når jeg sætter den nye lammel i?????


Med venlig hilsner


Sini M
hvad er det for lameller du snakker om ? termostaten satte sig fast? hvad mener du ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej alle og tak for hjælpen fandt ud af det..... det var en ledning som går fra tændspolen og op til sving hjulet der var gået løs...... så kan de gedder og sandarter bare vente sig... he he



Med venlig hilsen


Sini M
Ok nu jeg ved at gå ud at mit gode skind på den motor.... Først havde mibremen sat sig.... nåå men den fik jeg løst.... så sat termostaten sig... så vandpumpen gik..... nåå men efter jeg havde fixet alt dette kunne den køre og sejle... men men men.... jeg havde en 20Hk Evenrude før og den kunne få båden til at plane og den her kan kun give den halv så meget gas.... så jeg tjekkede det hele efter igen og fandt det sidste problem med den.... tændings spolen giver ikke noget på den første cylinder....dvs. den kun har kørt med en cylinder... vildt får den går faktisk godt.... men vil nu gerne have gang i nummer to også.... Så mit kæmpe spørgsmål er...

Kender i et eller andet sted hvor jeg kan købe et en tændings spole (den der sidder under svinghjulet) så jeg kan nyde den her motor for en gangs skyld

Håber virkelig nogen der ude kan hjælpe mig.... har kigget i den Blå avis QXL og alle andre mulig steder men kan ikke finde noget ... Så igen igen HJJJÆÆÆLPPPPPPP!!!!
PS: det er den tændspole , den giver ikke noget fra sig på nummer to cylinder,kun en lille bitte gnist i forhold til den anden, og det er nye tændrør, men den har også fået et tryk på den af den tidliger ejer, som selvfølgelig ikke sagde noget til mig.... sådan en abekat...

På forhånd tak

Mvh

Sini M
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis