stikkelsbær

Hej med alle jer have menneskere!
Vi har et lille problem og det er dette, vores stikkelsbær vokser godt og ser dejlige udsmile , men men der er noget vi ikke forstår, og det er dette, der er mange stikkelsbær på vores buske men der er begyndt at blive færre blade, det ser ud som om der er nogle der spiser bladene, så nu er der på nogle grene kun stikkelsbær og ikke så mange bladesad , det var det samme sidste år.
Er der nogle der kender til problemet og også kender til noget imod dette.
MVH Preben41

preben

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med jer, bare for info så har jeg fundet ud af hvad der var med mine stikkelsbær, i går aftes sprøjtede jeg buskene, og her til morgen lå der flere hundrede smø grønne laver døde på jorden under buskene, ja så blev jeg så klog.
MVH Preben41

preben

Hvad aflivede du dem med???

Sniffer  
Hej Sniffer!
Det er sådanne en lille plastik flaske 100 ml. det er fra et Dansk firma Cheminova Agro A/S navnet uden på er Malasiin menjeg tror det er Estisk
der er billeder af æbler og blomster uden på, man skal brugeca.10 ml til 10 lt vand, det kan også bruges til forårs og vinter sprøjtning.
MVH Preben41

preben

Nåee..det kender jeg godt - ret effektivt...*SS*
Hedder næsten det samme på dansk.

Sniffer  
Det du har er frostmålerlarver.
Det kan være et stort problem, jeg har også haft dem i massevis.
Nu har vi hos os bestemt at sprøjteri vil vi ikke have i haven, så vi fandt andre løsninger (efter at vores nye æble- og pæretræer ingen blade havde længere )
1: i Oktober skal du lægge en limring om stammen så hunnen ikke kan klatre op og lægge æg (måske lidt svært på stikkelsbær rolleyes )
2: Redekasser!!!! Et musvitpar æder i bare en rugeperiode omkring 10.000 larver (!)
Det har jeg gjort på frugttræerne, problemet væk! Hækken er lidt angrebet (avnbøg), men musvitterne er begejstrede og begrænser skaderne til det tålelige.

MvH,

Bent.
Annonce
Hej Bent Andersen!
Tak for dit svar, det der med muskvitterne lyder godt.
MVH Preben41

preben

hmmm størkner limen ikke bare ???

:-)
Hej Alle sammen!
Jeg har stikkelsbær i haven og jeg undrer mig over at der er et hvidt lag på bærene. Skal de ikke være helt grønne eller skal jeg bare lade dem være? Er der nogen der kender til det og er det noget jeg skal gøre ved?
Med venlig hilsen

Benjamin Frederiksenconfused
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis