Væghængt toilet

Jeg skal igang med at renovere badeværelse. Vi har en dobbelt murstensvæg indtil et andet rum hvor vi påtænker at indbygge et væghængt toilet. Vi vil helst have en løsning uden en ekstra installationsvæg dvs cisternen skal indbygges direkte i den eksisterende mur. Så kommer det gode spørgsmål - hvor dyb skal en mur være for at der kan indbygges et væghængt toilet? –og uden det går løs med tiden...

Jeg har kigget på forskellige løsninger og jeg kan se at Geberit Sandbloc indbygningscisterne kræver 15+4cm=19cm (tror jeg nok) dvs jeg går ud fra at det er fra væg (tapet) slut til cisternen stopper. Hvor tyk skal en murstensvæg være for at en sådan løsning kan indbygges? Der skal jo også være tilstrækkelig mur til at skru cisternen fast i.

Som sagt er vægen vi påtænker at indbygge cisternen I en dobbeltvæg. Muren er en skillerumsmur bestående af molær som af anden årsag har mursten lagt på tværs i muren (hver mursten stikker med den korte led ud på begge sidder af muren – lidt svært at forklare). Der er altså ikke hulrum imellem ’dobbeltmuren’. Begge sider af vægen er pusset. Den anden side vægen som ikke er i toilettet skal ikke renoveres i denne omgang så jeg vil helst undgå ulykker på dene side af vægenrolleyes

Mvh og mange tak for jeres hjælp
-Torben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Er der ikke plads til at montere cisternen på bagsiden af denne mur ind til Badeværelset-?

Med venlig hilsen

Søren
Jeg har 1 gang været med til at montere et væghængt toilet inde i en dobbeltstens mur. Det kan altså lade sig gøre, men det er ikke optimalt.
Der er ikke rigtig plads så der blev stillet krav til VVS'erens opfindsomhed.
Jeg kan ikke huske hvad han gjorde sad

Det blev udført fordi kunden meget gerne ville have det på den måde, og jeg må indrømme at jeg ikke har set hvordan det har udviklet sig..altså om det stadig sidder som det skal, men jeg fik da sat fliser på efterfølgende biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis