Betonblanding - badeværelse

Vi står foran at skulle have støbt gulv i badeværelse (på dæk, - m/gulvvarme og armering). Jeg har lavet den aftale med en murer, at han kommer og støber, og jeg sørger for at have slæbt materialer op til huset.
Han har bedt mig købe strandsand (0-4) og Basis cement svarende til 3:1, og jeg har fået det indtryk, at han vil støbe både betonlag og slidlag i denne blanding.
Efter jeg har kigger lidt på Aalborg-Portland.dk og i bygningsreglementet og jeg kommet vældig i tvivl, om jeg har forstået ham korrekt. Jeg læser deres anvisning sådan, at der skal sten i en betonblanding? Har det ikke betydning for styrken?? (bygningsreglement siger >20MPa)
Hvad siger i, - har jeg fat i den forkerte murer??? (Eller er jeg for emsig)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver en meget dyr beton, , det er ikke almindeligt at lave en blanding uden sten, jeg ville bruge 1:3:6 til gulv.

Hilsen Aksel
Jeg læser det som om at din murer skal støbe et slidlag ovenpå et betondæk?
Så blander man ikke sten i sin beton.
Hvis han skal til at støbe et tykkere dæk der skal have en hvis styrke vil man nok blande sten i...ellers laver din murer det rigtigt.
Under alle omstændigheder støbes det sidste lag oftest af murergrus/cement.
Sten er bare fyld, så styrken er god nok. Du skriver at han vil støbe det hele i en arbejdsgang, så ville jeg nu også være ked af at have for mange sten i. Men når gulvet ikke er mere end 6 m2 skulle du prøve at tjekke om ikke du skulle købe beton på et betonværk, så har det den rigtige styrke og du kan bruge energien til noget andet, eller hvis muren selv skal blande sparer du lønen. Hilsen JO
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis