Alternativ varme

Jeg har brug for et par rigtig gode råd HURTIGT!!!

Jeg har et varmepumpeanlæg i min kælder af mærket "Spar 9" fra Nordtherm i Nibe, det er et såkaldt jordvarmeanlæg, men der er kun installeret en slags plastikslanger på taget, der er 4 sektioner plastikslanger der hver er ca. 3 m. høje og ca. 1 m. brede, og det troede de åbenbart dengang i 1982 (da anlægget blev monteret) var nok til at opvarme mine i alt 204 kvm. men det er det ikke....
Når temperaturen daler til ca. frysepunktet og derunder slår anlægget fra, den burde vist derfra gå over til at bruge strøm til opvarmning af bolig og brugsvand, men det gør den ikke.

Jeg har gennem de 7 år vi har haft huset brugt ca. 25-30.000 kr. på reperationer af anlægget uden mærkbar forbedring, anlægget er pt. tæret i vandbeholder og taber derfor vandtrykket som bør være på ca. 2 bar konstant.

Vi skal tænde for anlægget flere gange dagligt i denne tid samt påfylde vand 2-3 gange dagligt, og det er uholdbart i længden.
Jeg har fået div. tilbud på nye alternative anlæg som "luft til vand"-anlæg samt at få jordvarmeanlæg med jordslanger i min have og så bruge mine slanger på taget som en slags supplering, men, er der nogen her som har gode/dårlige erfaringer med luft/vand-anlæg og jordvarmeanlæg (slanger i jorden), så hører jeg gerne fra jer hurtigst muligt, for så er der da en mulighed for, at jeg ikke bruger 100.000 kr. på noget der alligevel ikke virker.

Alternativet i mit område er en ALT FOR DYR FJERNVARME!!!!!

På forhånd tak!

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af CSA (den 24-02-2003).]
Jeg har brug for et par rigtig gode råd HURTIGT!!!... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mangler stadig nogle erfaringer fra folk der ved noget om eller har alternativ varme fx. jordvarme eller andet.

Der må simpelthen være nogle flere der ved noget om dette emne, så jeg kan være 100% tryg når jeg skal investere i nyt fyr i år.

Kom nu til tastaturet ;o) !!!!!

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af CSA (den 18-03-2003).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis