El-cykel - erfaring med disse

Er der blandt jer LDS'ere kendskab til el-cykler, gerne i forbindelse med at montere el dele på ens egen cykel ?

Jeg sidder og kigger på nettet efter info, og kommer frem til en del sider i USA, men det er noget af en jungle, så derfor søges der efter hjælp ud i dette område, gerne med links til relevante sider, gerne DK sider om muligt.

Er bla. faldet over disse kit's som ser ret spændende ud :

http://www.electricrider.com/crystalyte/phoenix.htm

Tanken er, at med en el cylkel, så vil den pludselig kunne blive en værdig konkurrent til en f.eks. scooter. Selv om eldelene bestemt har en pris (udgangs punkt +800$), så vil man få et køretøj som faktisk er støjfrit, og udgift til benzin vil være sparet. Lange ture på cyklen vil ikke være noget man tænker videre over - ud over at få ladet batterierne op... På sigt, nærmest en ren sparegris.

Noget helt andet er hvordan lovgivningen er på dette (el) område...

Thomas
Er der blandt jer LDS'ere kendskab til el-cykler... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en i min by der sælger elcykler. de koster fra 3500 op til 4200.

det er eelcykel%2022.JPGn god kvalitet og der er mange der købeelcykel%201.jpgr dem.

de kan både sendes og afhentes.

han kan kontaktes på [email protected] så kan han sende info
nå men det er en god kvali og han er flink til at hjælpe hvis der er spørgsmål efter handelen...

Han er for øjeblikket ved at importere SOL-LADERE så man kommer helt ned på 0 kr. i udgifter og så er man jo 100 % god ved miljøet.

han har også elektriske plæneklippere(traktor til at sidde på)

og MEget billige FLADSKÆRME i størrelserne 42" , 50" , 60"

kan ikke finde ud af at sætte et billede ind men alt er meget flot.

mvh swamp2..
Citat fra swamp2

Der er en i min by der sælger elcykler. de koster fra 3500 op til 4200. de kan både sendes og afhentes.

Hej swamp2,

Tak for forsøget, og tak for feedback.

Er der ikke en webadresse som man kunne klikke ind på ?

Thomas
har hørt han er ved at lave en men pt. ingen.

men bare send ham en mail . jeg er sikker på han har billede og info.

ellers kan jeg da tage en af min kones og sende. vi er hjemme fra ferie om 5 dage.

mvh swamp2
Annonce
Hej Sputnik.
Med hensyn til lovgivning, har jeg fundet ud af at de må max køre 24 km/t med eller uden pedalkraft, over denne hastighed er det en knallert.
Pas iøvrigt på med kineserne, jeg har en, og kvaliteten er alt for ringe.
hilsen Poul

Citat fra Sputnik

Er der blandt jer LDS'ere kendskab til el-cykler, gerne i forbindelse med at montere el dele på ens egen cykel ?

Jeg sidder og kigger på nettet efter info, og kommer frem til en del sider i USA, men det er noget af en jungle, så derfor søges der efter hjælp ud i dette område, gerne med links til relevante sider, gerne DK sider om muligt.

Er bla. faldet over disse kit's som ser ret spændende ud :

http://www.electricrider.com/crystalyte/phoenix.htm

Tanken er, at med en el cylkel, så vil den pludselig kunne blive en værdig konkurrent til en f.eks. scooter. Selv om eldelene bestemt har en pris (udgangs punkt +800$), så vil man få et køretøj som faktisk er støjfrit, og udgift til benzin vil være sparet. Lange ture på cyklen vil ikke være noget man tænker videre over - ud over at få ladet batterierne op... På sigt, nærmest en ren sparegris.

Noget helt andet er hvordan lovgivningen er på dette (el) område...
Hvordan er de kineser cykler for ringe??

Andre der har elcykel.. eller ved hvor nogle gode kan købes til en fornuftig pris. Har lige prøvet en til 13.000 og det var godt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Grandoldman.
Vi har netop købt endnu en elcykel til min kone, (med dårlig hofte) i Bilka på tilbud for 6000 kr (SCO viper). En bekendt der er cykelsmed har set på den og siger at kvaliteten er helt ok. Godt gear, gode bremser, solidt stel mm. - altså godkendt. Hertil kommer at den stadig er så let, at den kan bruges som almindelig cykel.

Kinamodellen: Kædestrammeren blev oval blot ved at stramme kæden. Hjulmøtrikkerne mistede gevindet. Den gik itu efter max 20 km. Efter disse var der slør i kranken. Elstyringen defekt. Fastspændingen af forhjulet var så ringe, at motoren der sad på forhjulet kunne trække akselen rundt, og derved rive strømkabelet over.
Det lykkedes mig efter 4 måneder at få et nyt elnav og elektronik som heller ikke holdt mere end to ture.
De 3 gear i baghjulet nåede også at gå i stykker på den korte tid.
De første 10 km var en super succes, men så gik det virkelig ned ad bakke.
tak.. ikke kinamodelller her kan jeg forstå.. Bilka har lige nu kun en herremodel til 8000 og så eller meget mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis