El-cykel - erfaring med disse

Er der blandt jer LDS'ere kendskab til el-cykler, gerne i forbindelse med at montere el dele på ens egen cykel ?

Jeg sidder og kigger på nettet efter info, og kommer frem til en del sider i USA, men det er noget af en jungle, så derfor søges der efter hjælp ud i dette område, gerne med links til relevante sider, gerne DK sider om muligt.

Er bla. faldet over disse kit's som ser ret spændende ud :

http://www.electricrider.com/crystalyte/phoenix.htm

Tanken er, at med en el cylkel, så vil den pludselig kunne blive en værdig konkurrent til en f.eks. scooter. Selv om eldelene bestemt har en pris (udgangs punkt +800$), så vil man få et køretøj som faktisk er støjfrit, og udgift til benzin vil være sparet. Lange ture på cyklen vil ikke være noget man tænker videre over - ud over at få ladet batterierne op... På sigt, nærmest en ren sparegris.

Noget helt andet er hvordan lovgivningen er på dette (el) område...

Thomas
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en helt ung fyr i Nordsjælland, som sælger el-cykler fra Kina, hvor de vist ikke er ualmindelige. Jeg har mailet lidt med ham, da jeg kunne være interesseret, så hvis jeg skal prøve at finde en henvisning til hans side må du lige give et praj.

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Der er en helt ung fyr i Nordsjælland, som sælger el-cykler fra Kina, hvor de vist ikke er ualmindelige. Jeg har mailet lidt med ham, da jeg kunne være interesseret, så hvis jeg skal prøve at finde en henvisning til hans side må du lige give et praj.


Jamen den findes da allerede i handelen. den El-cykkel, jeg har da set flere af dem i Sønderborg, og der er da så vidt jeg ved adgang til at købe dem ved de fleste Cykkelforhandlere.
Jeg har læst lidt om dem, og det er en Cykkel der skal trædes, men når der kommer en stigning på vejen hjælper elmotoren dig op ad bakke, omvend lader den når det går ned af bakke.

V.h Håndværkeren smile
Ja, man kan sagtens købe el-cykler, men den fra Kina var prismæssigt til at komme i nærheden af.

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Der er en helt ung fyr i Nordsjælland, som sælger el-cykler fra Kina, hvor de vist ikke er ualmindelige. Jeg har mailet lidt med ham, da jeg kunne være interesseret, så hvis jeg skal prøve at finde en henvisning til hans side må du lige give et praj.

Du må gerne finde frem til hans side, det kunne være ganske interessant.

Findes der noget materiale ang. lovgivningen på el-cykel området ? Her tænkes der også på om en cykel skal typegodkendes, eller om man bare kan bygge sin egen cykel til en el cykel (50% el / 50% egen kraft) ?

Umiddelbart vil 25 km/t være for lidt, som jeg kan se at flere af de færdigkøbte løsninger tilbyder, tanken er at det gerne skulle kunne lade sig gøre at holde omkring 40 km/t ved hjælp af el motoren.

For flere år tilbage kan jeg huske at jeg så en side fra USA, hvor en gut kunne komme op på 80 km/t på sin hjemmebyggede el cykel på lige vej, uden at træde selv, det var lettere sindsygt.

Jeg tænker også lidt på, vil man få bøde i DK hvis cyklen laves til at kunne køre af sig selv uden at man træder i pedalerne, eller hvordan takles dette, det er jo hverken en knallert eller scooter 45 ?

Thomas
Annonce
Citat fra JørgenE

Cyklen kan ses på http://www.hongdu.dk/
Der har været en test af den i BT eller EkstraBladet.

Tak for linket, prisen ser lige pt. ud til at være ret interessant, det største minus kommer dog ved designet, især Café raceren ser noget spooky ud... Jeg har sendt en mail til hongdu.dk for mere info.

Er der flere som ligger med info / links er jeg meget interesseret, meget gerne links fra England eller Tyskland.

Thomas
[Indlæg slettet]

Thomas
Hej

Ikke fordi jeg ved specielt meget om elcykler... men et elekrisk nav er ofte noget der tales om i velomobil kredse. Den kommer du nok mest i forbindelse med gennem www.hpv-klub.dk en forening for ligge cykel folk. Der holdes desuden DM i den kommende weekend for disse dejlige cykler, se mere på deres hjemmeside.

Kravene til en el motor til cykel drift i DK er maks 250 W og du skal trædde for at få fremdrift. Altså ikke noget med at køre uden at trædde, så er det vist en el scooter eller knallert.

Jeg er sikker på du vil kunne finde en del omkrin elektriske nav i holland. Her er de helt fremme med cykel opfindelser og nytænkning.

Se evt her www.go-one.de ( en fed velomobol ) eller den store hollandske side http://www.ligfiets.net/ den er meget omfattende for HPV og ligenende.

MVH Njord
Der er en i min by der sælger elcykler. de koster fra 3500 op til 4200.

det er eelcykel%2022.JPGn god kvalitet og der er mange der købeelcykel%201.jpgr dem.

de kan både sendes og afhentes.

han kan kontaktes på [email protected] så kan han sende info
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis