Liguster rettes op eller ?

Vi har haft 4*1 meter bambus stående foran den liguster der er på billedet. Her har den vel stået i 25 år. Den var halvt gået ud, og jeg har valgt at fjerne den.
Bag ved står så en noget forsmået hæk. Dennes grene er for det meste vokset til siderne, dette i lange grene uden sideskud, over hovedet ikke op ad som de sidste 20 meter af hækken som står flot.

Hvad skal jeg gøre. Konen er i forvejen tosset over at jeg "holdt" vores aftale om at fjerne bambussen (hun troede vist ikke jeg kunne ved håndkraft). Skal den klippes ned, og i givet fald, hvornår kan jeg forvente at den er oppe i et rimeligt niveau (resten er 2 meter høkt). Den har stået med sol kun fra øst, så det er nok derfor der er så "maltrakteret".

Gode råd søges inden hun kalder mig i statsamtet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vælge, at "barbere" den på den flade side og den vil skyde igen.
Du ved hvor hurtig den er, når du klipper den alm.
Den ser vist ok ud på modsatte side.
Du kan selvfølgelig også klippe den ned, men ting tar tid, ved du jo...*SS*

Sniffer  
Damn du må være glad for konen wink

Er lidt svært at se ud af billederne.
Jeg tror du er nødt til at klippe den så langt tilbage, at den kan danne nogle stærke stammer, der kan modstå vindtryk og som vil opad. Altså klip det meste tilbage til 30-40 cm over jorden og lad det komme opad. 2-3 år vil give den en acceptabel højde, især hvis du er over den med gødning.

Måske en kombination af sniffers idé og min kan holde konen fra statsamtet

Mvh.

Jan R.
Ellers henviser du bare fruen til LDS.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis