Støbegulv

hej jeg er blevet lidt i usikker på hvor tykt gulvet skal være, jeg har regnet med at der skal 90mm beton til et normalt husgulv, men er det nok? det er en c20 beton der skal andvendes, og der er gulvvarme , hvordan beregner jeg det, så jeg får det rigtige antal m3, det er 140m2 der skal støbes, jeg er nået frem til 12m3.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis du f.eks. støbte gulv på en svalehaleplade, så ville 8 cm være nok, også med gulvvarme, så mon ikke 9 cm også går i dit tilfælde.
Regnestykket ang. mængde ser sådan ud: 140/(1000/90) = 12,6 m3.
Citat fra Carsten Weye

Hej

Hvis du f.eks. støbte gulv på en svalehaleplade, så ville 8 cm være nok, også med gulvvarme, så mon ikke 9 cm også går i dit tilfælde.
Regnestykket ang. mængde ser sådan ud: 140/(1000/90) = 12,6 m3.


takker så var det da ikke helt ved siden af. hvad er en svalehaleplade? hvis du mener sudolit så er jeg med.

mvh 2hansen
En svalehaleplade er en tynd stålplade profileret som svalehaler, se evt. på www.eftex.dk

Eftex foreskriver min. 8 cm beton på deres plader, hvis der skal være gulvvarme. Sundolitten og svalehalepladen er to vidt forskellige produkter, hvor sundolitten bruges i terrændæk, bruges svalehalepladen i etageadskillelser, typisk ved renovering.
Det du selvfølgelig skal huske, er at armere din betonplade med et armeringsnet.

Mvh. Carsten.
takker det er et 1 plans hus og det bliver lagt rivenet i 6mm tykkelse så det skal nok holde ellers må jeg tabe mig, ha ha
2hansen
Hej

Husk at rionettet er til svindarmering, og kun sekundært til at binde varmeslangerne fast i, så nettet skal klodses op til det ligger ca. oppe midt i betonen, eller læg et ekstra lag rionet over varmeslangerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis