vandpytter på græsplænen

lige et hurtigts spørgsmål...

jeg har lige købt hus.. med en meget tilvoksede have som jeg ryddet, grubbet, fræst og nu har sået græs i.. over det hele..

Det jeg er i tvivl om er, at når det regner MEGET kraftigt kommer der små vand pytter flere steder på ca 1m x 1m , er det normalt, og bare mig der først har opdagede det nu, hvor det mit eget græs, og det ikke er højt nok til at dække vandet.. eller skal jeg gøre noget ved det.. ?

den er rettet pænt og jævn af, men er ca 700 kvm stor, så den kan jo ikke blive helt i "vatter" .

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have gang i dine regnorme.....

Jeg havde det samme problem. Nysået plæne, gødning med NPK. Desværre holdt gødningsevnen kun nogle få uger, og meget liv var der ikke i plænen.

Så blev jeg gjort opmærksom på et par naturprodukter fra et tysk firma der hedder Oscorna: www.oscorna.de
De har for det første en "Bodenaktivator" der stimulerer og sikkert delvist fodrer småkrybet i plænen. For det andet en gødning der ikke "brænder" det hele af og som holder flere måneder.

Efter to år har jeg nu en fin plæne med meget aktiv jordbund (dvs. godt gennemgravet af regnorme mm.) der suger som en svamp.
Solsortene holder næsten kun til hos mig og er godt fede :-)

MvH,

Bent.
Det er slet ikke unaturligt med de vandmængder, der er kommet.
Bare det forsvinder indenfor et døgn, er det ok.

Sniffer  
py ha.. blev helt i tvivl.. det forsvandt en times tid efter regnen... men syntes aldrig jeg havede set det sådan andre steder.. er helt ny
bagt hus ejer..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvad med at finde en havegreb frem og så lave huller i de områder hvor ligger sig vand........

Hvis overflade jorden er meget tør og hård, så tager det tid at få den til at suge vandet, så kan du jo hjælpe den lidt på vej med de huller.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis