Regnvand

Hejsa

Jeg skal have lavet en carport, men hvad gør jeg ved regnvandet? Hvor føre jeg det hen?
Hejsa Jeg skal have lavet en carport, men hvad... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja, det var endenligt et godt spørgsmål som jeg også gerne ville ha svar på.hvor meget trækul skal man bruge til en tusind L tank. der er jo ingen grund til at tømme den lokale Brugsforening.man resikere jo at blive rasende upopulær.hvis det lige falder sammen med at det bare er DEN dag alle har beslutte sig for at fyre op i grillen og det så kommer dem for øre at jeg står og hælder det sidste grílkul der kan drives op i min tank..HE he

biggrin
Jeg har kun en 200 liters tønde, hvor jeg kommer 5 styk grillkul i. Det må så give 25 stykker kul i en 1000 liters tank. Men prøv jer frem, det gjorde jeg, da der ikke var noget der hed LDS for 10 år siden (jeg kendte den ihvertfald ikke).

Mvh Luffe.
man kunne jo også bare købe en palletank i sort det har vi gjort til svigerfamilien og de har ingen problemer med alger eller råddent vand
Hvad gør du ved det resterende tag- og overfladevand? Leder du det til det offentlige afløbssystem burde du også kunne koble dette på.
Med hensyn til kloak er der to typer. Fælles system (her blandet tag- og overfladevand med spildevandet) og separat system (her skilles spildevand og tag- og overfladevand fra hinanden - tag- og overfladevand ledes til vandløb e.l.).
Pt. er ca. halvdelen af afløbssystemerne separatkloakeret. Hvis du er på den offentlige og i et ældre kvarter er det typisk et fælles system.
Årsagen til at skille det ad er bl.a. pga. at der ved fællessystem bliver en tynd blanding som er vanskeligere at rense. Ved store regnmængder overstiges den hydrauliske kapacitet på rensningsanlægget og en del ledes udenom rensningsanlægget og direkte til recipienten (vandløb/fjord/hav).
Er du i det åbne land ledes tag- og overfladevand typisk til faskine/dræn eller vandløb.

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis