Regnvand

Hejsa

Jeg skal have lavet en carport, men hvad gør jeg ved regnvandet? Hvor føre jeg det hen?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
din kloak? En faskine? En regnvandstønde?

Ellers må du vist være mere specifik

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Bare lige en kommentar!!

Jeg hørte min chef tale om nøjagtig samme problemstilling. Kommunen havde sagt at det ikke måtte komme i kloakken med beskidt vand. Det skulle i en anden kloak, hvor der kun kom regnvand og andet der ikke skulle igennem den helt store tur på rensningsanlægget.

Prøv at høre Teknisk forvirring hvad de mener om sagen, inden du gør noget du måske bliver nød til at lave om!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hmm....hvis der ikke må komme beskidt vand i kloakken, så er vi da vist nogen stykker, der har et problem

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Forstå mig ret!! Det vand der ikke trænger til en grundig rensning, f.eks. regnvand, skal ledes uden om kloakken til puha og tis så rensningen kun bliver foretaget på det der er beskidt. Det giver lidt mindre arbejde til rensningsanlæggene.

Nyd sommeren... :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra pentium

Hejsa

Jeg skal have lavet en carport, men hvad gør jeg ved regnvandet? Hvor føre jeg det hen?


Hej,

Som nævnt kan du bruge en faskine (sådan en fætter man køber i byggemarked/trælast og graver ned), eller lede det ud i kloakken. Det er rigtigt at kloak / regnvand skal holdes adskilt. Her i området er der 2 brønde pr. matrikel, én til regnvand, og én til "alt det andet".

hilsen
Søren
Annonce
Inden du gør noget, så check lige med kommunen. Visse kommuner er efter sigende ikke kommet med på faskine-bølgen, hvad man jo kun kan undre sig over.

Check f.x. expo-net.dk eller wawin.dk for en god beskrivelse af en faskine. Husk at lave et sandfang inden du leder vandet til faskinen.

Eller du kan gøre som min far - lægge et stykke drænslange ud i jorden. Har virket i 25 år på hans udestue, og vi måtte først skifte den sidste år da den langt om længe var stoppet til med skidt.

Mvh.

Jan R.
Hvad med at opsamle det regnvand og så brug det til at vaske bilen i da det ikke giver kalkpletter? eller brug det til dine blomster / have.
har selv et system hvor jeg har koblet en husvandværk på det kører fint smile
og så sparer du jo også lidt wink

du kan jo anskaffe et af de der 1000 l som står på en palle og så sætte et filter på saa det bliver så rent som muligt
Hej,

Hvis man gemmer op til 1000 liter vand i en tank kan det hurtigt begynde at lugte råddent. Det kan løses ved at komme noget trækul i (bare den slags du bruger i havegrillen).

Mvh Luffe.
Det skal da afprøves jeg samler en del vand bla,i en palletank da jeg har et 7000L stort havebassin.og der har jeg nemlig problemer med råddent vand i min tank.tak for det gode tips,,,
Mvh persen.

biggrin
hvor meget af det der trækul skal der ca i til 1000 L confused

jeg synes ikke jeg har problemmer med grøn agle for min tank er pakket ind af samme grundwink
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis